رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد از شناسایی ۳۰ ساختمان نا ایمن شخصی در سطح شهر در سال جاری خبر داد.

شناسایی ۳۰ ساختمان نا ایمن در شهرکرد

به گزارش قدس انلاین، عنایت‌الله راهنورد  اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ بازدید ساختمانی توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد انجام شد که در این بازدیدها ۳۰ ساختمان نا ایمن شخصی در شهرکرد شناسایی شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد افزود: همچنین در این مدت، تاییدیه ۱۰۰ مورد پایان‌کار ساختمانی و ۸۲ مورد پروانه ساخت و ساز توسط آتش نشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه توجه به رفع موارد نا ایمن و بحران‌ساز در سازه‌های ساختمان‌های نا ایمن یکی از الزامات است و باید نا ایمنی‌ها رفع شود، بیان داشت: معیارهای مختلفی از جمله سیستم اطفاء حریق، اطفاء دستی و اتوماتیک، راه های خروج، نمای ساختمان ها از جمله مواردی هستند که ساختمان ها بنا بر آن ارزیابی می شوند.

راهنورد اضافه کرد: ساختمان‌های سه طبقه به بالا باید تأییدیه آتش‌نشانی داشته باشند و سازندگان مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی موظف به رعایت نکات ایمنی هستند.

وی ادامه داد: سازندگان در زمان درخواست مجوز ساخت، دستور العمل ایمنی آتش نشانی را دریافت و در حال ساخت مشاوره ایمنی دریافت می‌کنند و پس از پایان ساخت در زمان صدور پایانکار، کارشناسان سازمان نسبت به بررسی ایمنی و موارد درخواست شده از جمله سیستم آب آتش نشانی، برق اضطراری آسانسور، ارتفاع نرده ها، راه های خروج اضطراری و …. اقدام و نسبت به تنظیم جوابیه استعلام پایان کار اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.