نخست وزیر سوریه در دیدار با سفیر ایران تاکید کرد: زمینه برای افزایش حجم مبادلات تجاری و گشودن بازارهای دو کشور با تسهیل ساز و کارها، معافیت‌های گمرکی و غلبه بر مشکلات پیش روی همکاری مشترک، فراهم است.

دمشق: زمینه‌ افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و سوریه فراهم است

به گزارش قدس آنلاین، حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق و هیات همراه وی روز گذشته با حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری‌ها در زمینه مشتقات نفتی و انرژی الکتریکی و پیگیری همه تفاهمات حاصله در سفر اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه و دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تاکید کردند.

در این دیدار بر ضرورت گشایش افق‌های جدید در روابط دوجانبه بین ایران و سوریه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، بانک، علوم، فناوری، امنیت و سایر بخش های مهمی حیاتی اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای توسعه روابط اقتصادی، ارتقای مبادلات تجاری با ارزهای ملی و تاسیس کانال های بانکی و همچنین افزایش و تنوع بخشیدن به پروژه های سرمایه گذاری مشترک در  بخش‌های مختلف و ایجاد برنامه های اجرایی برای توافقنامه ها و تفاهماتی که اخیراً بین دو کشور امضا شده است تاکید شده است  به گونه ای که منافع مشترک دو کشور را تامین کند و نتایج مثبتی برای دو کشور و دو ملت داشته باشد.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار بر اهمیت تشویق بخش‌های تجاری در سوریه و ایران برای تقویت همکاری‌ها و بهره‌گیری از توانایی‌های خود در ایجاد مشارکت‌هایی که به بهبود واقعیت اقتصادی دو کشور در سایه محاصره و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر آنها کمک می‌کند، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: زمینه برای افزایش حجم مبادلات تجاری و گشودن بازارهای دو کشور با تسهیل تدابیر و معافیت‌های گمرکی و غلبه بر مشکلات پیش روی همکاری مشترک فراهم است.

سفیر ایران نیز بر حمایت مستمر تهران از سوریه به ویژه در زمینه اقتصادی برای مقابله با محاصره اقتصادی که در معرض آن است و بر تمایل شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در مرحله بازسازی به ویژه در حوزه انرژی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.