مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر درمان در حوزه طب سنتی طی ۲ هفته گذشته در مشهد پلمب شد.

۶ مرکز مداخله‌گر طب سنتی در مشهد پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، سید جواد مجتبوی اظهار کرد: این مراکز توسط گزارشات مردمی که در سامانه ۱۹۰ اعلام شده بود، پس از بازدید اولیه و صحت‌سنجی و با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس اماکن عمومی، دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی مشهد مهر و موم شدند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز در زمینه اعمال یداوی(شکسته بندی)، حجامت، زالو درمانی، طب سنتی و غیره به طور غیر مجاز و بیشتر به صورت زیر زمینی و در منازل مسکونی فعالیت داشتند که با ورود به هنگام پلیس این مراکز مهر و موم و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بازدیدهای میدانی انجام شده نشانگر این بود که این مراکز مداخله گر در امر درمان از طریق فضای مجازی به تبلیغات اقدام نموده و خود را درمانگر یا متخصص طب سنتی و یا پزشک معرفی می‌کردند.

مجتبوی با بیان اینکه هدف این است که قبل از آسیب به سلامت افراد از وقوع آن پیشگیری کرد، افزود: جلوگیری از ورود مداخله‌گران به حیطه بهداشت، درمان و سلامت با همراهی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضابط قضایی نیست بلکه معرفی کننده مجرم به مراجع قضایی است، عنوان کرد: در خصوص حوزه مداخله‌گران درمان، دادستانی به عنوان مدافع حقوق عمومی مردم شاکی اصلی به شمار می‌رود.

وی به مردم توصیه کرد: به منطور حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز مداخله‌گر درمان فاقد مجوز و صلاحیت خودداری کنند.

مجتبوی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در صورت مشاهده مداخله گری در امر درمان توسطه افراد فاقد صلاحیت با تماس از طریق سامانه ۱۹۰، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.