کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر چهارشنبه با صدور احکامی جداگانه باشگاه های حاضر در رقابت های لیگ برتر فصل گذشته را به دلیل عدم اجرای آئین نامه های مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و بی توجهی به تکمیل مدارک خود با عدد و رقم هایی متفاوت جریمه کرد.

درآمد بیست و هفت میلیارد و دویست و پنجاه میلیونی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک روز؛ خدا بده برکت!

به گزارش قدس آنلاین، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر چهارشنبه با صدور احکامی جداگانه باشگاه های حاضر در رقابت های لیگ برتر فصل گذشته را به دلیل عدم اجرای آئین نامه های مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و بی توجهی به تکمیل مدارک خود با عدد و رقم هایی متفاوت جریمه کرد.

در اینکه برخورد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با باشگاه های لیگ برتری که به قواعد و مقررات حرفه ای هیچ احترامی نمی گذارند کاملا درست و جایز است هیچ شکی نیست اما سوال کلیدی اینجاست که آیا مسوولیت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برخورد با تخلفات روی داده در جهت اصلاح فضای حاکم بر کشور یا این کمیته به عنوان یکی از رکن های اقتصادی مدیریت فدراسیون فوتبال وظیفه تامین اعتبار لازم برای خزانه فدراسیون فوتبال را دارد.

شاید در نگاه نخست جرائم در نظر گرفته شده برای شانزده باشگاه لیگ برتری یک اتفاق ساده و معمولی به حساب آید اما نکته اینجاست که فدراسیون فوتبال در این احکام مبلغ بیست و هفت میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال درآمدزایی داشته، رقمی که در نوع خود نه تنها جالب توجه نیست بلکه شگفت انگیز نیز به حساب می آید.

حالا سوال اینجاست با این درآمدزایی میلیارد توسط یکی از سه رکن قضایی فدراسیون فوتبال چه تغییری در شرایط موجود و نظام باشگاهداری رخ می دهد؟ آیا این پول صرف تجهیز و مرمت استادیوم های تیم های لیگ برتری می‌شود یا اینکه مبلغ مذکور پس از واریز به خزانه فدراسیون فوتبال صرف رفع ایرادها و اشکالات موجود در ساختار حرفه‌ای باشگاه‌ها می‌شود؟

به عنوان مثال باشگاهی نظیر نفت مسجد سلیمان اگر بودجه و منابع کافی  برای پرداخت جریمه 380 میلیونی را داشت قطعا این پول را در بخش صدور مجوز حرفه ای هزینه می کرد که امروز مجبور نباشد که این پول را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند. یا باشگاه ملوان که با مشکلات فراوان در رقابت های لیگ برتر تیمداری می کند!

درآمد بیست و هفت میلیارد و دویست و پنجاه میلیونی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک روز؛ خدا بده برکت!

به نظر می آید مدیریت فدراسیون فوتبال با تغییر نگرش به وظیفه ذاتی و فوتبالی کمیته انضباطی به عنوان یکی از سه رکن قضایی فوتبال بیشتر از آنکه از اعضای این کمیته درخواست اصلاح فضای موجود در فوتبال را داشته باشد توقع درآمدزایی از این مجموعه دارد تا به این ترتیب ناکامی در حوزه اقتصادی و مدیریتی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را به این شکل جبران کند.

وقتی فدراسیون فوتبال از عقد قرارداد با کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و تیم المپیک عاجز است، وقتی داوود فنایی تصمیم به قطع همکاری با فدراسیون را می گیرد، زمانی که حمید مطهری با کنایه درباره بی توجهی مدیریت فدراسیون فوتبال به موضع عقد قرار می کند، یعنی مدیریت فدراسیون فوتبال توان لازم برای تامین منابع مالی را ندارد به همین دلیل کمیته انضباطی که باید به دنبال فرهنگ سازی و اصلاح فضای حاکم بر فوتبال باشد به عابربانک فدراسیون فوتبال تبدیل می شود تا به این ترتیب خزانه خالی از اسکانس مهدی تاج را ساپورت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.