شماری از نظامیان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای هشدار دادند که چنانچه کابینه این رژیم طرح اصلاحات قضایی خود را پیش ببرد، از دستورات سرپیچی خواهند کرد.

نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی کابینه این رژیم را تهدید به تمرد کردند

به گزارش قدس آنلاین،‌ ده‌ها نظامی ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، اعلام کردند اگر کابینه رژیم صهیونیستی طرح جنجالی اصلاحات قوانین قضایی را پیش ببرد، از خدمت سر باز خواهند زد.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی خبر داد ۱۱۰ نفر از نظامیان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن هشدار داده شده چنانچه اصلاحات قوانین قضایی در پارلمان این رژیم یا هر پیش‌نویس دیگری مرتبط با این مسئله تصویب شود، نیروهای ذخیره از خدمت سر باز خواهند زد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» به‌فاصله کمی پس از روی کار آمدن، در تاریخ چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد که با اعتراضات گسترده مواجه شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال‌هاست که به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد و بنا دارد با آنچه آن را «اصلاحات قضایی» نامیده، پرونده خود را مختومه کند.

پس از آغاز تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال اصلاحات قضایی، اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه شهرهای مهم آن از جمله تل‌آویو و حیفا  به مدت ۲۵ هفته متوالی شاهد تظاهرات پیوسته بوده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان شنبه‌شب هر هفته با تجمع در میادین اصلی تل‌آویو اعتراض خود را به اصلاحات قضایی ابراز می‌کنند. آخرین مورد این تظاهرات، مربوط به شنبه هفته جاری است که با مشارکت ده‌ها هزار نفر بر پا شد.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.