معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های مهارتی در حوزه‌های دانش بنیان و فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجرای طرح "نخلستان" را ویژه فارغ التحصیلانی دانست که رشته تحصیلی آنها در بازار کار اقبالی ندارد.

طرحی برای فارغ التحصیلان که رشته آنها بازار کار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حسینی‌نیا از تدوین بیش از ۱۲۳۰ استاندارد دانش بنیان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این امر در راستای بها دادن به مهارت‌های دانش بنیان صورت گرفته است و سازمان برای راه‌اندازی هرچه بیشتر مراکز دانش بنیان مهارتی با همکاری‌ پارک‌های علم و فناوری در تمام استان‌ها اهتمام جدی دارد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری گفت: در حال حاضر مرکز ملی تربیت مربی به مرکز مهارتی دانش بنیان تبدیل شده و با همکاری دانشگاه تهران پارک علم و فناوری مهارتی راه‌اندازی شده است. این سازمان آمادگی دارد در صورتی که پروژه‌ها دارای پیوست مهارتی باشند با تمام شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری به طور مستقیم همکاری کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به طرح "نخلستان" به عنوان یکی از طرح‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در جهت اشتغال پذیری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه‌هایی تدوین شده و در دست اجراست. یکی از طرح‌ها، طرح نخلستان است و برای فارغ التحصیلانی پیش بینی شده که رشته‌ تحصیلی آنها در بازار کار با اقبال مواجه نیست.

به گفته وی در این طرح آموزش مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و دانش بنیان همراه با تکنولوژی جدید در مراکز دولتی، آموزشگاه‌های آزاد و مراکز جوار و بین کارگاهی به فارغ التحصیلان ارائه می شود.

حسینی‌نیا درعین حال به اقدامات صورت گرفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده راه اندازی سامانه جامع برنامه‌ریزی و پایگاه اطلاعات علمی و پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده است. در کنار آن ایجاد سامانه مدیریت آزمونگران مهارت و پایگاه اطلاعات و مدیریت دانش مسابقات مهارت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای هدفمند کردن آموزش‌­های فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزان، سامانه استعداد سنجی را با مشارکت انجمن متخصصین آلمان راه‌اندازی کردیم و به منظور توسعه دولت الکترونیک بازطراحی و اصلاح فرایندها و اتصال به درگاه‌های استعلام برخط و اقدام برای توسعه تبادلات الکترونیک بین دستگاهی را در دستور کار قرار دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.