رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین گفت که تاکنون ۲۴ هزار نیروی نظامی اوکراینی در کشورهای اروپایی آموزش دیده‌اند.

ارتش اوکراین: ۲۴ هزار نیرو در کشورهای اروپایی آموزش دیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی ناییو» رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین در صفحه تلگرام خود نوشت که نیروهای نظامی اوکراینی هم اکنون در حال آموزش در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او نوشت که تاکنون ۲۴ هزار نیروی اوکراینی آموزش دیده‌اند و نظامیانی که دوره آموزش خود را می‌گذارنند در تمرین‌های نظامی ارتش انگلیس نیز مشارکت دارند و تمامی سلاح‌ها و تجهیزات و اسناد و علائم نظامی به زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین در ادامه از آغاز مجموعه رزمایش‌های «نسیم دریا» با حضور پرسنل و ناوهای نیروی دریایی ارتش اوکراین خبر داد.

 «سرگئی ناییو» همچنین از ارائه لایحه‌ای از سوی زلنسکی به پارلمان اوکراین برای افزایش جایگاه و توجه ویژه به زبان انگلیسی خبر داد و از این اقدام تمجید کرد و افزود: « تمامی نظامیان اوکراینی باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند، پیش از این فقط در حد توصیه بود، اما اکنون باید این شرایط تغییر کند».

آموزش ۲۴ هزار نظامی اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا در حالی است که وزارت دفاع اوکراین در تاریخ ۳۰ خرداد اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند طی سال جاری میلادی ۳۰ هزار نفر از نظامیان این کشور را آموزش دهند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده بود: «مقرر شده است که طی سال جاری میلادی سی هزار نفر از نیروهای مسلح اوکراین در سرزمین‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش ببینند».

وزارت امور خارجه اوکراین نیز گفته است که این اقدام در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا در کمک‌های نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

کشورهای غربی از طریق حمایت‌های نظامی و سیاسی که به کی‌یف ارائه می‌دهند در تلاش برای جلوگیری از تحقق اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند اما مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی در دونباس تنها پس از تحقق تمامی اهداف تعیین شده متوقف خواهد شد. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور در تلاش برای اشغال سرزمین‌های اوکراین نبوده بلکه هدف روسیه، حمایت از ساکنان منطقه دونباس بوده که طی ۸ سال مورد حملات و کشتارهای جمعی از سوی نظامی کی‌یف بوده‌اند. 

مسکو بارها اقدام کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی در ارسال تسلیحات به اوکراین را محکوم کرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در تاریخ ۲۹ خرداد گذشته گفت که هرگونه محموله‌های نظامی که اوکراین ارسال می‌شوند، اهداف مشروعی برای نیروهای روسیه به شمار می‌آیند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.