کمیته امور خارجی پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست که به پیشبرد تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در زمینه جنایات جنگی و حقوق‌بشری رژیم صهیونیستی کمک کند.

کمیته اروپایی خواستار تحقیق در زمینه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شد

به گزارش قدس آنلاین، کمیته امور خارجی پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست که برای محاکمه رژیم صهیونیستی به علت ارتکاب جنایت‌های جنگی به دیوان بین‌المللی کیفری کمک کند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطین (وقا)، کمیته امور خارجی پارلمان اروپا از پیشرفت محدود تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در زمینه جنایات جنگی و حقوق‌بشری انجام‌شده در خاک فلسطین اشغالی ابراز تأسف و در عین حال تاکید کرد که به این دیوان و دادستان کل آن برای پیشبرد تحقیقات و پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی مانع اصلی راهکار دودولتی و برقراری صلح و امنیت دائم در این منطقه هستند. این کمیته در ادامه خواستار تلاش برای متوقف‌سازی خشونت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ و مبارزه با گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی در کرانه باختری شد.

کمیته امور خارجی همچنین از سیاست‌های اتحادیه اروپا و کمک‌های مالی این اتحادیه برای ساخت و ساز در خاک فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد و گفت که شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی این اقدام را تضعیف می‌کند. این کمیته در عین حال خواستار جبران خسارات مالی تمام زیرساخت‌هایی شد که اتحادیه اروپا آن را در فلسطین احداث کرده، اما این سازه‌ها تخریب شده‌اند.

در سال ۲۰۲۲، ۱۰۱ سازه‌ای که اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو این اتحادیه در اراضی اشغالی فلسطین احداث کرده‌اند، یا تخریب شده‌اند یا رژیم صهیونیستی آن‌ها را مصادره کرده است. ارزش ساخت این ساختمان‌ها در بیانیه کمیته امور خارجی پارلمان اروپا ۳۶۹ هزار دلار برآورد شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.