وزیر بهداشت، از ارائه خدمات بیمه سلامت به ۳۲ میلیون نفر در کشور بدون پرداخت هزینه خبر داد.

وزیر بهداشت: ۳۲ میلیون ایرانی بدون پرداخت هزینه از بیمه سلامت برخوردارند

بهرام عین‌اللهی، با اشاره به آغاز طرح سلامت خانواده در ۵۸ شهرستان و کاهش ۹۵ درصدی هزینه‌های خدمات درمانی برای مردم با استفاده از این طرح، گفت: هرماه با پیوستن تعداد بیشتری از شهرستان‌های کشور به طرح سلامت خانواده، بخش زیادی از دغدغه‌های مردم در این حوزه برطرف شود.

وی اظهار کرد: در طرح سلامت خانواده، تمامی افراد با کد ملی خود دارای یک پرونده سلامت می‌شوند و بسته‌های خدمتی را با هزینه دولتی دریافت می‌کنند، تعدادی از پزشکان نیز به صورت قراردادی در این طرح مشارکت خواهند داشت و افراد به این پزشکان معرفی و درمان و یا به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

عین اللهی تصریح کرد: در این مرحله نیز فرد یا درمان می‌شود و یا نیاز به بستری دارد که در این صورت، ۹۵ درصد هزینه بستری و خدمات درمانی را دولت پرداخت می‌کند و فقط ۵ درصد بر عهده بیمار است.

وزیر بهداشت افزود: به دنبال این هستیم تا جمعیت بیشتری از مردم را زیر چتر حمایتی بیمه ببریم، سال گذشته سه دهک نخست جامعه بدون اینکه پولی پرداخت کنند به صورت رایگان بیمه سلامت شدند. امسال نیز با تصویب هیئت دولت، هزینه‌های بیمه برای دو دهک بعدی رایگان شد و به این ترتیب اکنون ۵ دهک جامعه به صورت رایگان از خدمات بیمه بهره مندند. پرداخت حق بیمه سلامت برای دهک‌های بالاتر نیز مشمول تخفیف شده است.

وی افزود: در حال حاضر با احتساب جمعیت روستایی، بیش از ۳۲ میلیون نفر بدون پرداخت هزینه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.