معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح قطار سریع السیر مشهد- گلبهار نیاز به تأمین اعتبار دارد که اتخاذ تدابیر لازم برای این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح قطار سریع السیر مشهد- گلبهار نیاز به تامین اعتبار دارد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا جعفری شامگاه جمعه در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در شهرهای گلبهار و بینالود که به ریاست یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع قطار شهری مشهد - گلبهار از طرح‌های مهمی بود که در این نشست بررسی شد چرا که تکمیل آن برای حوزه حمل و نقل استان ضرورت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این نشست موضوعات و مسائل شهرهای جدید گلبهار و بینالود در خصوص نهضت ملی مسکن و حمایت از جوانی جمعیت و همچنین مولدسازی در جهت ارتقا سطح کیفیت زندگی در شهرهای جدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به سخنان استاندار خراسان رضوی در خصوص اهمیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی، افزود: همکاران ما باید تمام انرژی خود را بگذارند تا بتواند پاسخگو بار متقاضیان نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت باشند.

جعفری ادامه داد: نکته مهم این است که علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن و توجه به حوزه شهرسازی بر مبنای الگوی زیر ساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیر بنایی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. هدف ما صرفاً مسکن‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و این الگو برای ارتقا کیفیت زندگی در شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به همین منظور با هماهنگی صورت گرفته و حمایت برای ایجاد فرصت‌های جدید و تعریف ظرفیت‌های اراضی جدید برای الحاق به شهر گلبهار و همچنین ساماندهی شهر بینالود برای تعریف پروژه‌ها در نگاه نهضت ملی در جلسه امروز تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این تصمیمات در هفته آینده منجر به تأمین زمین و ایجاد ظرفیت‌های خوب برای پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی شود.

جعفری ادامه داد: موضوع بعدی که مورد بررسی قرار گرفت مسائل مرتبط در حوزه الحاقات به شهر گلبهار بود که این موضوع را دنبال خواهیم کرد و استعلامات لازم گرفته خواهد شد و برای تأمین زمین برای این بخش اقداماتی انجام خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها و نهادها همچون دانشگاه آزاد زمین‌های خود را برای اراضی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته‌اند که در این جلسه موضوعات مرتبط با آن مطرح شد و امیدواریم ظرفیت‌های جدیدی در شهر گلبهار برای این منظور ایجاد شود.

وی بیان کرد: شهر گلبهار در ایجاد یک شهر مبتنی بر تأمین سرانه‌های خدمات روبنایی و زیر بنایی همچون فضای آموزشی و مدرسه، درمانی و بهداشتی، مذهبی و مسجد کمبودهایی وجود دارد که با هماهنگی با سازمان نوسازی این موارد بررسی قرار گرفت و قرار شد احداث سه مدرسه در شهر گلبهار در دستور کار قرار گیرد که امید است تا سال جدید بتوانیم اجرای این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

جعفری با اشاره به اینکه در رابطه با ایجاد ظرفیت در اراضی گلبهار در بحث مولد سازی نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم، افزود: اراضی برای تأمین زیرساخت‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی در نظر گرفته‌ایم و پهنه‌های را شناسایی کردیم تا این پهنه‌ها قطب مکمل کشاورزی، صنایع بسته‌بندی، صنایع نگهداری سردخانه و فرآورده‌های محصولات کشاورزی در شهر گلبهار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این اتفاق بزرگی است و این اراضی می‌تواند تحولی را در حوزه کارکردی و اشتغال فراهم کند. گفتنی است این موضوع با حمایت مسئولان دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: در بینالود نیز با توجه به ظرفیت‌های که برای ایجاد فرصت تحویل زمین با کاربری مسکونی تراکم پایین، یک طبقه حیاطدار وجود دارد.

جعفری اظهار امیدواری کرد با تسریع در کاهش دسترسی بزرگراهی به این شهر شاهد استقبال شهروندان از این خطه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این مسیر دسترسی توسط پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیا دنبال خواهد شد، همچنین بینالود ظرفیت‌های خوبی در حوزه زمین دارد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز می‌توانند برای سرمایه گذاری در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.