یک مرد ۴۳ ساله تبعه کشور تاجیکستان عصر جمعه دو افسر امنیتی را در فرودگاه بین‌المللی کیشیناو پایتخت مولداوی به ضرب گلوله کشت و یک غیرنظامی را مجروح کرد.

تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی مولداوی / دو نفر جان باختند

به گزارش قدس آنلاین، مقامات محلی اعلام کردند که پس از اینکه پلیس مرزی مولداوی در فرودگاه بین‌المللی کیشیناو از دادن اجازه ورود به این مرد تاجیکی خودداری کرد، وی مامور مسلحی که در حال اسکورت او به قسمت مسافران دیپورت شده بود را خلع سلاح کرده و با استفاده از اسلحه او شروع به تیراندازی کرد.

پلیس فرودگاه بین‌المللی کیشیناو گفت: در این حادثه دو افسر امنیتی فرودگاه به ضرب گلوله جان باختند و یک غیرنظامی نیز مجروح شده و فرد ضارب نیز پس از مجروح شدن دستگیر شده است.

وقوع این حادثه، پروازهای فرودگاه بین‌المللی کیشیناو را برای مدت کوتاهی متوقف کرد.

اولنا شولیووا یکی از شاهدان این حادثه گفت که به او گفته شده بود همراه با سایر مسافران فرودگاه را تخلیه کند و حدود ۳۰ دقیقه بعد صدای شلیک چهار یا پنج گلوله شنیده شد.

وی در تماس تلفنی با رویترز افزود: در حالی که ما را از فرودگاه تخلیه کرده و از ما خواسته شد که در پشت ساختمان‌های آنجا پنهان شویم، صدای تیراندازی را شنیدیم.

مایا ساندو رئیس جمهور مولداوی با اظهار تاسف نسبت به وقوع این حادثه به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مولداوی که در سال ۱۹۹۱ از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت، ۲.۶ میلیون نفر جمعیت دارد و برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می‌کند.

مولداوی از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، اغلب توسط اوکراینی‌های کشور همسایه برای مسافرت‌های هوایی استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.