پیشکسوت استقلال معتقد است با وضعیت فعلی مدیریت استقلال جواد نکونام نمی تواند موفق شود.

منصور رشیدی: من آدرس باشگاه را بلد نیستم اما اراذل تهران سر تمرین استقلال می روند!

به گزارش قدس آنلاین، در اولین جلسه تمرینی تیم فوتبال استقلال اتفاقاتی رخ داد که به هیچ عنوان زیبنده یکی از تیم‌های پرطرفدار کشورمان نبود.

درحالی که عرف است در اولین جلسه تمرینی از بازیکنان یا مربی جدید رونمایی شود یکی از اشرار سابقه‌دار شهر تهران در حمایت از مدیران باشگاه استقلال هوادار این تیم را به باد کتک گرفت! محل تمرینی که پر شده بود از بنرهای حمایتی از مدیرعامل! این درحالی است که قرار بود این محل به یک جای امن برای هواداران تبدیل شود اما شرایطی رقم خورد که متاسفانه شاید خیلی از هواداران حالاحالاها نخواهند به استادیوم بروند و از این به بعد قید حضور در تمرینات تیم مورد علاقه خودشان را بزنند. عجیب‌تر آنکه در روز معارفه نکونام در کمپ مرحوم حجازی خبری از بزرگان استقلال نبود، بزرگانی که نبودن‌شان خیلی به چشم‌ آمد. در این بین تنها اقدام مفید مدیران باشگاه استقلال صدور یک بیانیه بود. البته بیانیه‌ای عجیب که در آن افرادی که باعث بی‌نظمی در اولین جلسه تمرین‌ شده بودند را خارج از مجموعه دانسته و از هواداران مضروب دلجویی شده بود.

   درباره اتفاقات پیش آمده در اولین جلسه تمرینی پیش فصل استقلال چه نظری دارید؟

بله. در سایت‌ها خواندم که یک مشت اراذل و اوباش آمده بودند و کتک‌کاری کردند حالا به چه دلیل و مشکل چی بوده، اطلاعی ندارم. چیز دیگری هم بود؟

   یکی به عنوان لیدر باشگاه با هواداری که علیه مدیر باشگاه شعار می‌داد درگیر شد و هوادار را مورد ضرب و شتم قرار داد.

کتک زدند؟ واقعا متاسفم برای چنین باشگاهی که در اول کارش با مربی جدید به این صورت تمرین می‌کنند. باید فاتحه‌اش را خواند! نظم و انضباط که نباشد و اعضای تیم احساس امنیت نکند که دیگر چه تمرینی است؟ این چه باشگاهی است؟ این چه مدیریتی است؟ کار می‌خواهد به کجا کشیده شود؟ چند سال است که وضعیت مدیریت آن‌طور بود اما بعد از مدت‌ها این تیم یک مربی مورد اطمینان همه را آورد و حالا هم که این‌طور شروع کردند و با این وضعیت فکر نمی‌کنم عاقبت بخیر شوند!

منصور رشیدی

   این فرد قبلا به تمرین استقلال آمده و حواشی زیادی برای این تیم ایجاد کرده است.

باید امنیت مربیان و بازیکنان و هواداران علاقه‌مند به این تیم تامین شود. آغازش که این‌طور شده آخرش چه می‌شود را خدا می‌داند! این کارها مورد تایید هیچ‌کس نیست. فدراسیون و وزارت و باشگاه این رفتار را محکوم کنند. اینکه با قمه بخواهند وارد شوند که درست نیست و در هر قشر و صنفی این حرکات محکوم است.

   در دورانی که شما فوتبال بازی می‌کردید هم افراد اینچنینی به استادیوم می‌آمدند؟

اصلا. ما دو، سه تا لیدر مثل حسین تارزان و سهراب بوقی داشتیم که خیلی خوب و مودب بودند. اینها سر تمرین می‌آمدند در بازی‌ها حضور داشتند و حتی به باشگاه می‌آمدند و فقط هواداران خودی را وادار به تشویق می‌کردند و طرف هیچ مساله دیگری نبودند و من ندیدم بین تماشاگر و لیدر یا دیگری برخوردی به وجود بیاید. نه‌! من ندیدم.

   مساله دیگر که باعث تاسف می‌شود با حضور افراد هتاک و هنجارشکن باعث می‌شود تماشاگر مرد هم رغبت به حضور در استادیوم نداشته باشد چه برسد به بانوان‌. این‌طور نیست؟

بله. حرف‌های رکیک و برخوردهای زشت باعث شده چند سالی دختران ما محروم شدند از دیدن فوتبال‌. آنها از پای تلویزیون فوتبال را تماشا می‌کنند که برای‌شان جذابیتی ندارد. درحالی که می‌توانستند دو، سه ساعتی به استادیوم بروند و تیم‌های محبوب خودشان را تشویق کنند اما وضع این‌طور باشد آنها امنیت ندارند. این رفتارهای زشت باعث ناراحتی است.

   راه‌حل چیست؟

کار از راه‌حل دادن گذشته! چند سال است که می‌گوییم باید فرهنگ‌سازی شود. انجمنی درست شده به نام هواداران که لیدرها و طرفداران می‌آیند صحبت می‌کنند و خواسته‌های‌شان را مطرح می‌کنند اما فقط در حد حرف و شعار است و به غیر از این هیچی نیست و هیچ چیزی درست نشده و روز به روز هم بدتر شده متاسفانه.

   در فضای مجازی می‌بینیم این افراد حتی با مربیان و بازیکنان هم رفافت دارند!

بله. خبر دارم. با مدیر و کادرفنی و بازیکنان ارتباط دارند و به همین علت هم می‌آیند در باشگاه‌ها و کار به اینجا کشیده می‌شود. وضع را همه می‌دانند! متاسفانه از وقتی مدیران غیرورزشی وارد فوتبال شدند وضعیت از این بهتر که نه بدتر هم می‌شود!

   هتاک‌ها به تمرینات می‌آیند و در جایگاه ویژه می‌نشینند و آن وقت بزرگانی مثل شما چند سال است به باشگاه یا سر تمرینات دعوت نشدید؟

این آقایانی که آمدند ما را نمی‌شناسند. من حدود بیست یا بیست و پنج سال است که اصلا نمی‌دانم آدرس باشگاه کجا است! فقط یک بار آقای سعادتمند و آقای جباری تماس گرفتند و گفتند بیا باشگاه صحبت کنیم. من آدرس باشگاه را نداشتم و با مکافات پیدا کردم و ده دقیقه‌ای آنجا نشستم و تجلیل مختصری از من کردند و برگشتم و تا حالا نه با من نه همدوره‌ای‌های من صحبتی نکرده‌اند. به غیر از علی جباری که او هم شنیدم ناراحت است و دو، سه سالی می‌شود که به باشگاه نمی‌رود.

   باشگاه استقلال بیانیه‌ای هم ‌صادر کرد.

مدیریت عوض شد و این افراد آمدند سر کار در همین حد است و روز به روز بدتر می‌شود.

   نکونام می‌تواند از پس حواشی بربیاد؟

او یک مربی جوان است که در لالیگا بازی کرده و تجارب زیادی دارد و می‌تواند یک کارهایی انجام دهد. اما با این حاشیه‌ها نکونام نه مورینیو هم بیاید نمی‌تواند این تیم را اداره کند تا زمانی که مدیریت این باشد که نه ثبانی هست و نه بودجه مشخصی وضع بهتر نمی‌شود. واقعا نمی‌دانم چه بگویم، دیگر آخرهای عمر ما است و به جز حرص و ناراحتی و خون جگر خوردن هیچ چیزی نمی‌شود گفت. از دیروز تا حالا همه دارند درباره مسائل حاشیه‌ای حرف می‌زند و کاری انجام نمی‌شود. فرهنگ‌سازی‌ها در حد حرف است و خبری از عملی کردن آن نیست. زمانی که مصطفوی‌ها و دادکان‌ها و خیلی از همدوره‌های تحصلیکرده ما در خانه نشستند و این افراد غیرورزشی کار را در دست گرفتند باید هم وضع فوتبال ما این باشد.

   از افرادی مثل حسن‌زاده و نوازی به عنوان دستیاران نکونام‌ اسم می‌برند. نظر شما در این باره چیست؟

بله شنیدم یکی به عنوان سرپرست و دیگری به عنوان مربی قرار است باشند. این درست که ‌همسن و سال ما نیستند اما پیشکسوت استقلال هستند و سال‌ها در این تیم زحمت کشیدند و استقلالی هستند و می‌توانند کمک کنند. هر دو در تیم‌های مختلف کار کردند. حسن‌زاده هم خیلی پسر خوب و با اخلاقی است که می‌تواند در سمت سرپرستی به تیم کمک کند.

   خبری از تمدید با ستاره‌ها نیست و حسینی هم با یک استوری از استقلال خداحافظی کرد!

شنیدم و در سایت‌ها هم به تازگی خواندم‌ که حسینی خداحافظی کرده اما چه دلیلی دارد خبر ندارم. اگر مساله‌ حضور یک دروازه‌بان هم‌تراز اوست که از نظر من این رفتار حسینی درستی کار درستی نبود. حضور دو دروازه‌بان‌ خوب که با هم رفیق باشند و رقابت سالمی داشته باشند، می‌تواند خیلی کمک کند.

   در اواخر فصل انتقادات زیادی به حسینی شد. ایراد به او وارد بود یا مربی تیم؟

بالاخره عیب کار در یک جا هست. همیشه که تمرین کردن با دروازه‌بانی ‌که سن تقریبا بالایی دارد صحیح نیست. بعضی مواقع صحبت کردن با بازیکن از لحاظ روحی روانی خیلی موثرتر است از اینکه بخواهد تمرینات فشرده و سنگین را پشت سر بگذارد. باید دید صحبت می‌کنند با گلرها یا نه.

   برای فصل بعد شرایط استقلال چطور خواهد بود؟

از الان مشخص است دیگر! با این وضعیت آینده‌ای وجود ندارد. اگر مدیریت به همین صورت باشد و کار را به همین صورت بخواهند پیش ببرند، روی این تیم نمی‌شود حساب کرد. این تیم از حالا و در زنگ اول به این شکل در آمده دیگر باید دید در زنگ آخر به چه صورت در می‌آید. پایه و اساس کار از روز اول درست برداشته نشده و فکر نمی‌کنم بشود امیدوار بود که بتواند کاری انجام دهند.

   ظاهرا نکونام خواسته تا آن هواداران مضروب را پیدا کنند و گفت‌وگویی با آن هواداران داشته باشد.

مساله کتک خوردن آن هوادار نیست مساله آن اراذل و اوباش تهران است که باید درست شود. امنیت هواداران باید تامین شود یکی می‌گفت هفتصد کیلومتر راه از کردستان آمده تا فقط تمرین تیم را ببیند. فقط می‌شود گفت متاسفم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.