سفارت ایران در سوئد در بیانیه اخیر خود هتک حرمت به قرآن کریم را در این کشور محکوم کرد.

بیانیه سفارت ایران در سوئد در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین، سفارت ایران در سوئد در بیانیه‌ای هرگونه نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی را به شدیدترین وجه محکوم کرد و از کشور سوئد خواست  با بستن راه‌های سوء استفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتارهای اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری نماید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قرآن کتاب نجات و قرار انسان است

 متأسفانه همزمان با عید سعید قربان، بار دیگر در سوئد شاهد اقدامی نفرت انگیز و موهن علیه قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس حدود دو میلیارد مسلمان و محترم برای میلیاردها انسان دیگر بودیم. اقدامی‌که قلب همه مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه دار کرد و چرایی‌های زیادی را در خصوص انجام این عمل در کشوری مانند سوئد در ذهن همگان ایجاد نمود. هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و نباید با هیچ توجیهی احساسات تعداد بیشماری از انسان‌ها را مکدر کرد. مجال دادن به گروهی اندک که نفرت را گسترش میدهند، فرصت گفتگو و انسانیت را از بین می‌برد.

قرآن کریم از همه ی انسان‌ها می‌خواهد تا به سان یک پیکر واحد به راه روشن الهی بپیوندند و دست در دست یکدیگر رستگار شوند. واقعاً چه کسانی با این پیام که رویای همیشه انسان بوده و خواهد بود مخالفند و اهانت به آن را روا می‌دارند؟

سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم اقدام تنفر آمیز هتک حرمت قرآن کریم و هرگونه نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی را به شدیدترین وجه محکوم می‌نماید.

از کشور سوئد انتظار می‌رود  با بستن راه‌های سوء‌استفاده از آزادی بیان، از تکرار رفتارهای اسلام ستیزانه در این کشور جلوگیری نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.