استاندار خوزستان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها، فاز اول بندر بزرگ خلیج فارس از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۴ احداث می‌شود.

بندر بزرگ خلیج فارس در خوزستان ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها، فاز اول بندر بزرگ خلیج فارس از محل اعتبارات ملی تا سال ۱۴۰۴ احداث می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: برابر با دستور معاون اول رئیس جمهور، مکان احداث این بندر باید هر چه زودتر با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به تحولات اقتصادی در منطقه و رشد روز افزون سرمایه گذاری‌ها در کشورهای حوزه خلیج فارس، باید به سمت افزایش توان عملیاتی و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و بهره‌گیری از شاخص‌های مهم جغرافیایی و اقتصادی آن برای کسب سهم بیشتر از بازارهای تجاری منطقه پیش برویم.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در رشد تجارت جهانی تاکید کرد: کشورهای قطر، کویت و عراق در زمینه توسعه بنادر خود و به طور خاص در حمل کانتینری کالا، پروژه‌های مهمی را اجرا کرده‌اند.

حسینی‌محراب با بیان اینکه احداث بندر بزرگ خلیج فارس از جمله مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان بوده است، گفت: این پروژه می‌تواند در توسعه تجارت خارجی کشور نقش مهمی داشته باشد.

وی بهبود جایگاه ایران در اقتصاد دریامحور منطقه را از سیاست‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: این بندر در راستای همین سیاست احداث خواهد شد.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌ کرد: معاون اول رئیس جمهور نیز به منظور پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان دستوراتی را به چند دستگاه ملی ابلاغ کرده که محور آن بندر بزرگ خلیج فارس در استان است.

وی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو در چارچوب قوانین، باید هرچه سریعتر، مکان احداث این بندر را تعیین تکلیف کنند.

حسینی‌محراب گفت: منابع مورد نیاز برای احداث این پروژه از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی تامین می‌شود

وی احداث این بندر در استان را زمینه ساز جذب سرمایه گذاری های مهم و نیز ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی دانست و ادامه‌ داد: برنامه ریزی‌ها برای احداث این پروژه می‌بایست به نحوی باشد که بخشی‌هایی از آن تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

استاندار خوزستان یادآور شد: این بندر عمیق‌ترین بندر در حوزه خلیج فارس خواهد بود به طوری که امکان پهلوگیری کشتی‌های سایز بزرگ کانتینری را دارد و ظرفیت آبخور کشتی ها به ۳۰ تا ۴۰ متر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.