اما سوال هواداران استقلال در مقطع کنونی این است اگر مذاکرات با مدیران سانتاکلارا به خوبی پیش رفته است چرا مدیران استقلال کار را یکسره نمی‌کنند تا دغدغه آنها و کادرفنی برای حفظ محمد محبی برطرف شود؟

دردسر بزرگ برای آبی‌ها؛ استقلال پول نداد توافق با سانتاکلارا هوا شد!/محبی هم مثل قایدی از استقلال جدا می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، مدیران باشگاه استقلال دیروز مدعی شدند مذاکرات با باشگاه سانتاکلارا پرتغال به مراحل خوبی رسیده و احتمال حفظ این بازیکن در ترکیب استقلال برای فصل آینده افزایش یافته است، اما علی رغم طرح این موضوع تکراری که از هفته‌ها قبل بارها از سوی مدیران این مجموعه به ویژه شخص حجت کریمی مطرح شده نشانه ای برای تحقق آن وجود ندارد.

همزمان با طرح این موضوع شنیده می‌شود برخی باشگاه‌های دیگر که تمایل به جذب بازیکن تاثیرگذار فصل گذشته استقلال دارند به صورت چراغ خاموش با طرف پرتغالی وارد مذاکره شدند تا زمینه استخدام این بازیکن برای فصل آتی را هموار کنند اما به دلیل اینکه مذاکرات آنها به بن بست نخورد برخلاف استقلال هیچ گونه اطلاع رسانی مشخصی در این ارتباط انجام ندادند تا در سکوت به هدف خود دسترسی پیدا کنند.

با این حال حجت کریمی که این روزها به شدت از سوی منتقدان زیر فشار قرار دارد از چهار هفته قبل همچنان تاکید دارد مذاکرات با طرف پرتغالی به مراحل خوبی رسیده و محبی در استقلال ماندگار خواهد بود.

اما سوال هواداران استقلال در مقطع کنونی این است اگر مذاکرات با مدیران سانتاکلارا به خوبی پیش رفته است چرا مدیران استقلال کار را یکسره نمی‌کنند؟

برای رمزگشایی از پشت پرده این معمای پیچیده باید به سراغ قرارداد باشگاه استقلال و سانتاکلارا رفت، در توافق ابتدایی استقلال با طرف پرتغالی یک بنده ویژه لحاظ شده تا چنانچه در پایان فصل اول باشگاه استقلال نیاز به حفظ محمد محبی داشت بتواند بدون دغدغه این بازیکن را با پرداخت مبلغی مشخص همچنان در اختیار داشته باشد و سانتاکلارا امکان انتقال این بازیکن به طرف سوم را نداشته باشد، اما برای اجرای این بند تاریخ مشخصی در نظر گرفته می‌شود تا چنانچه باشگاه استقلال تا آن زمان مبلغ توافق شده را پرداخت نکرد، مدیران سانتاکلارا بتوانند به منظور حفظ منافع باشگاه خود این بازیکن را به سایر باشگاه های متقاضی بفروشند.

گفته می‌شود استقلال در فرایند توافق اولیه خود با باشگاه سانتاکلارا در بند مذکور تعهد می کند برای فصل دوم با پرداخت مبلغ 600 هزار دلار تا روز  نهم خرداد ماه 1402 به باشگاه سانتاکلارا می تواند این بازیکن را به مدت یک فصل دیگر در اختیار داشته باشد که به نظر می آید با توجه به مشکلات مالی این مبلغ در موعد مقرر به طرف پرتغالی پرداخت نشده به همین دلیل حالا باید دوباره فرایند مذاکره با طرف پرتغالی از سر گرفته شود با این تفاوت که اگر طرف سومی وارد فرایند مذاکره با باشگاه سانتاکلارا شود این باشگاه می تواند به منظور درآمدزایی بیشتر مجوز حضور محمد محبی را به آنها واگذار کند.

با در نظر گرفتن این اخبار به نظر می رسد حجت کریمی و سایر مدیران باشگاه استقلال که این روزها با مشکلات مالی بسیار زیادی رو به رو هستند و بودجه لازم برای پرداخت بدهی های فصل قبل خود را ندارند توانایی جلب رضایت مجدد باشگاه سانتاکلارا پرتغالی را ندارند تا این بازیکن همانند مهدی قایدی مجبور به جدایی از استقلال شود؟

البته اگر ادعای مدیران باشگاه استقلال مبنی بر توافق با باشگاه سانتاکلارا واقعی باشد بایستی ظرف امروز و فردا این مساله از سوی باشگاه سانتاکلارا و محمد محبی به عنوان طرفین دیگر قرارداد تائید شود اما سکوت بحث برانگیز آنها و تلاش چراغ خاموش باشگاه های متمول لیگ برتری برای جذب بازیکن بوشهری فصل گذشته استقلال میزان استرس و نگرانی هواداران استقلال در خصوص این انتقال را بیشتر از هر زمانی افزایش داده است

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.