سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان با بیان اینکه علاوه بر رسیدن به اهداف باید توقعات مردم و مسئولان را برآورده کنیم، گفت: ای کاش برای معرفی نفرات اعزامی به هانگژو زمان بیشتری داشتیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان: علاوه بر رسیدن به هدف باید توقعات را برآورده کنیم

مینو مداح به تشریح شرایط تیم ملی تکواندو بانوان، مسابقات پیش‌رو و تیم دانشجویان پرداخت که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

بنظر می‌رسد نتایج مسابقات جهانی و گرندپری توقعات را از تیم بالا برده است. با این مساله چگونه کنار می‌آیید؟

هر زمانی که اتفاقات خوب مثل قهرمان شدن در آسیا، طلای ناهید کیانی در جهان و عملکرد خوب گرندپری رُم رخ می‌دهد، قطعا کار سخت‌تر می‌شود چراکه توقعات از تیم بالا می‌رود. تلاشمان این است، بازیکنان به شرایطی برسند تا علاوه بر اینکه خودمان به اهدافمان برسیم، انتظار مردم نیز برآورده شود.

تورنمنت ترکیه چندان مسابقات سطح بالایی نیست و امتیاز خوبی هم برای رنکینگ ندارد، چرا نفرات به آن اعزام می‌شوند؟

مداح: علاوه بر رسیدن به هدف باید توقعات را برآورده کنیم/ ای کاش زمان بیشتری داشتیم

به خاطر همین موضوع است که تنها ۲ بازیکن تیم ملی بانوان به ترکیه می‌روند. یلدا ولی‌نژاد و ملیکا میرحسینی تنها نفرات تیم ملی هستند که با اعزام آنها موافقت کردم. زینب اسماعیلی هم که به ترکیه می‌رود، فعلا عضو تیم ملی نیست. ببینید هر دو نفر مدتی از مسابقات به دور بوردند. ولی‌نژاد تازه محرومیت ۲ ساله‌اش تمام شده و میرحسینی نیز مدت‌ها مصدوم بود و هرچند در ۲ رویداد شرکت کرد اما آنها نیاز دارند تا میدان ببینند.

یونیورسیاد هم در پیش است. چه برنامه‌ای برای این رویداد خواهید داشت؟

این مسابقات سطح فنی بالایی دارد و واقعا در سطح پیکارهای جهانی است چرا که تمامی بزرگان در آن حضور دارند. یونیورسیاد از هفتم مرداد در چین آغاز می‌شود و هشت نفر اصلی ما مشخص هستند اما به آنها گفته‌ام عملکرد و آمادگی آنان در زمان باقی مانده بسیار مهم است و اگر بازیکنی شرایط خوبی نداشته باشد، کنار گذاشته می‌شود.

یک انتقاد. شما و مهروز ساعی به‌عنوان سرمربی و مربی تیم ملی چرا باید هدایت تیم دانشجویان را هم برعهده داشته باشید؟

ببینید بازیکنان تیم ملی همگی در تیم دانشجویان هم حضور دارند. این یک پوئن است و با کمال میل هدایت تیم دانشجویان را قبول کردم. یونیورسیاد سطح واقعا بالایی دارد و محک خوبی برای بازیکنان است تا شرایط آنان را بسنجیم. ما برای تصمیم‌گیری و انتخاب نفرات برای حضور در بزرگترین رویدادها، یک پکیج را در نظر می‌گیریم که یونیورسیاد بخشی از آن است.

یونیورسیاد چه امتیازی در رنکینگ المپیکی دارد؟

مسابقات گرید۲ است و ۲۰ امتیاز دارد. مهمتر برای ما سنجیدن شرایط بچه‌هاست. اکنون به غیر از ناهید کیانی که ۹۰ درصد حضورش در المپیک پاریس قطعی است باید وضعیت سایر نفرات را به دقت زیر نظر بگیریم.

در خصوص بازی‌های آسیایی تصمیمی گرفته‌اید؟

مداح: علاوه بر رسیدن به هدف باید توقعات را برآورده کنیم/ ای کاش زمان بیشتری داشتیم

رقابت‌های تکواندوی بازی‌های آسیایی در چهار به اضافه یک وزن برگزار می‌شود. یعنی در چهار وزن المپیکی به اضافه یک وزن دیگر که منهای ۵۳ کیلوگرم است برگزار می‌شود. باید همین روزها ترکیب را مشخص و به کمیته برگزاری معرفی کنیم اما ای کاش زمان بیشتری داشتیم.

فکر می‌کنید روند خوب تیم ادامه یابد؟

همه تلاش ما همین است. در ورزش بُرد و باخت وجود دارد اما همه می‌خواهیم برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم. طبعا تلاش می‌کنیم در هانگژو نتایج خوبی بگیریم تا مقدمه‌ای برای المپیک باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.