معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: الگوی مصرف آب ۵۰۰ لیتر به ازای هر واحد درماه است ومردم در صورت رعایت الگوی مصرف با مشکلی مواجه نخواهند بود.

اعلام زنگ هشدار برای مصرف آب در یزد

به گزارش قدس آنلاین، علی جعفری صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که وضعیت آب شرب در استان یزد به مشارکت و مدیریت همه اقشار نیاز دارد، اظهار کرد: شهروندان در شبانه روز گذشته بیش از ۲۷۳ هزار متر مکعب آب مصرف کردند که نسبت به روز گذشته بیش از ۴۰ هزارمتر مکعب افزایش مصرف داشته اند.

وی افزود: استان یزد ذاتا استان کم آبی است و وابستگی شدیدی به آب انتقالی دارد و با هر درجه گرما مصرف آب،  بین سه تا شش درصد افزایش می‌یابد.

معاون خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به این‌که  شرکت آبفا از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا قطعی آب نداشته باشیم گفت: الگوی مصرف تعریف شده توسط وزارت نیرو براساس اقلیم و جمعیت  ۱۵ متر مکعب در ماه ،یعنی ۵۰۰ لیتر به ازای هر واحد است و مردم حتما در شرایط گرما وکم آبی  الگوی مصرف  را رعایت کنند ودر صورت رعایت الگو مشکلی  نخواهیم داشت. 

جعفری  تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه  به سایت شرکت آب وفاضلاب از روش‌های  صرفه جویی آب مطلع شوند و نصب سایبان برای کولر واجتناب  از مصارف غیر ضرور از دیگر راه‌های صرفه جویی مصرف آب است.

وی با بیان این‌که مردم در صورت مشاهده مصرف نامتعارف آب  با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند تا گشت‌های آب با مصرف نامتعارف برخورد کنند، خاطرنشان کرد: مردم برای تسهیل در خدمات دهی به وب گاه ساحل، برنامه دریا و یا با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.