وزیر دفاع ایتالیا با نگران‌کننده خواندن اوضاع در فرانسه گفت که این وضعیت باید درس عبرتی باشد و ضرورت دارد اروپا به این مسئله رسیدگی کند.

وزیر دفاع ایتالیا: اوضاع در فرانسه بسیار نگران‌کننده است

به گزارش قدس آنلاین، وزیر دفاع ایتالیا روز یکشنبه اوضاع در فرانسه را بسیار نگران کننده خواند.

به گزارش وبگاه «آذرنیوز» به نقل از خبرگزاری «آنسا»، «گیدو کروستو» وزیر دفاع  ایتالیا در حاشیه «جشنواره جوانان» گفت: «ما به پاریس بسیار نزدیک هستیم و مدیریت این وضعیت برای دولت فرانسه دشوار است.»

وی اظهار داشت: «امیدواریم که این وضعیت به پایان برسد زیرا خشونتی که رخ داده نه تنها به فرانسه و نهادهای آن، بلکه به بسیاری از شهروندان فرانسوی ضربه می‌زند و این  قابل قبول نیست.»

وزیر دفاع ایتالیا: اوضاع در فرانسه بسیار نگران‌کننده است

بر اساس این گزارش، از زمانی که یک مامور پلیس سه شنبه گذشته یک نوجوان ۱۷ ساله را در حومه پاریس کشت، فرانسه شاهد موجی از اعتراضات خشونت آمیز بوده است.اعتراضات از «نانتر» آغاز شد و روزهای بعد به شهرهای دیگر از جمله «لیون»، «تولوز»، «لیل» و «مارسی» گسترش یافت.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه گفت: «این باید برای ما درس عبرتی باشد، زیرا فکر می‌کنم نابرابری‌هایی که در ۲۰ سال گذشته ایجاد شده باید به شکلی جدی مورد توجه قرار گیرد. فکر می کنم اروپا نیز باید به این موضوع رسیدگی کند.»

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز  روز یکشنبه گفت که «با نگرانی» ناآرامی ها در فرانسه را دنبال می‌کند. شولتز در مصاحبه با تلویزیون «ای آردی» آلمان گفت که در حالی که با نگرانی اوضاع را تعقیب می‌کند، مطمئن است که ماکرون با موفقیت اوضاع را آرام خواهد کرد. صدر اعظم آلمان گفت: «انتظار ندارم که فرانسه بی ثبات شود.»

در ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه، پلیس این کشور برای کنترل اوضاع و پایش مردم از پهپاد استفاده کند.  پلیس فرانسه اجازه استفاده از پهپاد در پاریس و بسیاری از شهرهای اطراف برای نظارت بر تظاهراتی که پس از کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس این کشور از روزهای گذشته آغاز شد را دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.