سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: در خرداد ماه برای حدود ۷۱۶ هزار مشترک خانگی در مشهد قبض صادر شده که ۱۹۳ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه‌جویی شده و از این ۱۹۳ هزار مشترک نیز برای حدود ۷۲ هزار و ۵۸۰ مورد قبض رایگان صادر شده است. همچنین جمع مبلغ این پاداش‌ها ۴۰ میلیارد ریال است‌.

۱۹۳ هزار مشترک برق در مشهد مشمول پاداش صرفه‌جویی شده‌اند

به گزارش قدس خراسان، حسن حشتمی در خصوص اجرای طرح پاداش مشترکان برق بخش خانگی در مشهد اظهار کرد: طرح پرداخت پاداش به مشترکان برق بخش خانگی از ابتدای خردادماه شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی افزود: مشترکان خانگی که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند در قبوضشان بستانکاری اعلام خواهد شد. در این طرح به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به مشترکان پاداش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: الگوی مصرف در تابستان ۳۰۰ کیلو در ساعت در ماه است که این حد الگوی مصرف مشترکان است و حدود ۸۰ درصد مشترکان استان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

حشتمی در خصوص وضعیت مصرف برق در مشهد عنوان کرد: میزان مصرف برق بستگی به افزایش دما دارد. با افزایش دما مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و از ابتدای خرداد ماه نیز مصرف برق افزایش پیدا کرده است. معمولا پیک مصرف بار در تیر و اوایل مرداد است و دمای مشهد در این ایام بالا است. بنابراین مصرف برق بستگی به دمای هوا دارد. به طور مثال هفته گذشته با کاهش دما مصرف برق در مشهد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در خصوص تعداد مشترکان خانگی مشمول پاداش در خردادماه بیان کرد: مشهد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی دارد و هنوز تمامی قبض‌ها صادر نشده است. از این میزان مشترک خانگی برای حدود ۷۱۶ هزار مشترک در خردادماه قبض صادر شده که ۱۹۳ هزار مشترک از این تعداد مشمول پاداش صرفه‌جویی شده و از این ۱۹۳ هزار مورد نیز برای حدود ۷۲ هزار و ۵۸۰ مشترک قبض رایگان صادر شده است. قبض رایگان یعنی میزان پاداش آن‌ها بیشتر از مصرف‌ مشترکان بوده است. همچنین جمع مبلغ این پاداش‌ها ۴۰ میلیارد ریال است‌.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۵۰ درصد مشترکان خانگی برق در مشهد طی خرداد ماه قبض صادر شده که ۲۷ درصد مشمول پاداش و ۱۰ درصد نیز مشمول قبض رایگان صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.