ششمین شماره ماهنامه اختصاصی «کتاب رضوی» با نگاهی به موضوع عید غدیر خم، ولایت امیر المومنین (ع) و مسئله حجاب منتشر شد.

نگاهی به ولایت امیرالمومنین (ع) و مسئله حجاب در ماهنامه اختصاصی «کتاب رضوی»

در ششمین ماهنامه «کتاب رضوی» ضمن معرفی اثر فاخر رضوی باعنوان « امام رضا(ع) و کرامت انسانی» به موضوعاتی چون راهکارهای رشد در ادبیات کودک و نوجوان، معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان، حجاب، مساله دیروز و امروز  و معرفی اثر ویژه  به‌نشر «هیولای اسب سوار» با موضوع عید غدیر خم و ولایت امیر المومنین(ع) می‌پردازد.

اولین بخش این ماهنامه به معرفی کتاب رضوی اختصاص دارد. در این بخش در قالب یادداشت «توجه به موجودی با کرامت» از حجت‌الاسلام محمد رضا زائری، کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» معرفی می‌شود. سپس گفت‌وگوی حجت‌الاسلام محمد حکیمی نویسنده و پژوهشگر آمده است که تصریح می‌کند: « امام رضا(ع) از ابعاد مختلف به انسان نگاه کردند و مسائل قابل توجهی را در این زمینه مطرح کردند. از شکم انسان و زندگی اقتصادی گرفته تا زندگی معنوی انسان. اگر در روابط مردمی از کرامت انسانی پاسداری شد و هر انسانی در جایگاه ارزشی خویش قرار گرفت، حقوق انسان‌ها نیز  رعایت می‌شود و روابط مردم، انسانی و اسلامی می‌گردد».

پرونده‌ ویژه ششمین ماهنامه «کتاب رضوی» گفت‌وگویی با محمد رضا سرشار نویسنده ،پژوهشگر و پیشکسوت حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد که او در این گفت‌وگو بر تهیه و انتشار کتاب‌های سالم، جذاب و پاسخ دهنده به نیازهای تربیتی، فکری و ذوقی مخاطب کودک و نوجوان تاکید کرده و می‌گوید: «در دهه‌های 80 و 90 فضای مجازی در کشور ما فراگیر شده است. این امر یک سلسله انحرافات اخلاقی و عقیدتی، مسائل و مشکلات خاصی را برای کودکان و نوجوان به وجود آورد و سبب ایجاد سلیقه‌ سازی‌های جدید شد که این معضل هر روز نیز اضافه می‌شود». 

در یاداشت «مساله‌های ما» حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی مدیر انتشارات جمال در خصوص  اوضاع و احوال و مسائل کتاب کودک می‌گوید: «ذائقه کودک و نوجوان ما بر اثر ترجمه‌هایی که وارد ادبیات کودک و نوجوان می‌شود دارد مسموم می‌شود. ژانرهایی در کتاب‌های ترجمه شده است که ذبح اخلاق، اباحه گری و زیر پا گذاشتن برخی از سنت‌ها و آموزه‌های دینی ما و حتی برخی آداب ملی ماست».

ما کجا ایستاده‌ایم نگاهی به حوزه تولید محتوای آثار به‌نشر در حوزه رضوی، کودک و نوجوان و نحوه توزیع آثار و محصولات رضوی و معارف اسلامی در فروشگاه‌های به‌نشر دارد. 

یاداشت «نظریه مرگ مولف» از منصوره مصطفی‌زاده کارشناس کتاب و مدیر نشر کتاب پارک، معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان (بخش پنجم)، کتاب روی میز،!، برای حجاب چه کرده‌ایم، حجاب، مساله دیروز و امروز ، نگاهی به کتاب «شبحی در پشت‌بام»، معرفی «هیولای اسب سوار» ویژه عید غدیر ، اخبار به‌نشر، ماه نشر، فروشگاه گردی و در راه از دیگر مطالب این ماهنامه که توسط انتشارات به‌نشر منتشر می‌شود، است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.