رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری از دستگیری ۲۴۹ مورد شبکه و گروه مدعی تقلب در کنکور خبر داد و گفت: داوطلبان و خانواده های آن ها بدانند که تمام ادعاها مبنی بر خرید سوالات کنکور کذب است.

رئیس شورای حفاظت کنکور: تمام ادعاهای خرید سوالات کنکور کذب است

محمدحسین حاجیلو در نشست خبری برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ امروز ۱۲ تیر در محل سازمان سنجش گفت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با سازمان سنجش آموزش کشور همکاری گسترده‌ای دارند و تمامی ۱۹۵۵ حوزه اصلی و فرعی با ۱۲۴ هزار عامل حفاظتی و اجرایی که تعیین صلاحیت شده اند، آماده برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ هستند.

وی افزود: تمام اقدامات سازمان سنجش در چارچوب قانون انجام می‌شود و برخورد با تعداد اندکی که توسط گروه‌های معاند به دام تقلب می‌افتند نیز بر اساس وظایف قانونی پیش بینی شده است. این گروه‌ها و شبکه‌های معاند از ساده لوحی تعداد اندکی از داوطلبان سوء استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که سوال در اختیار دارند. داوطلبان و خانواده‌های آن ها بدانند که تمام ادعاها مبنی بر خرید سوالات کنکور کذب است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که با توجه به ۴ پیامکی که برای ۹۱ میلیون تلفن همراه و داوطلبان کنکور درباره مقابله با تقلب در کنکور ارسال شده، هشدارهای لازم به داوطلبان داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از میان یک میلیون نفر کنکور تعداد ۲ هزار نفر متقلب شناسایی شد که این میزان رقم کمی محسوب می‌شود اما همین رقم کم باید توجه کنند که تحت اشراف اطلاعاتی هستند. سازمان سنجش تمام قد حافظ حق و حقوق داوطلبان است.

حاجیلو یادآور شد: تمام گروه‌های معاند مدعی تقلب در کنکور رصد می‌شوند. این گروه‌ها به صورت غیرقانونی و با هدف سوء استفاده و پرکردن جیب خودشان تشکیل شده اند و داوطلبان بدانند که اگر از این گروه‌ها و شبکه‌ها دستگاهی خریداری کرده باشند تا ۱۰ سال از آزمون محروم می‌شوند.

وی افزود: کسانی بوده اند که پس از آزمون آمده اند و اظهار ندامت کرده اند اما از دست هیچ کس کاری بر نمی‌آید. داوطلبانی که ابزار و تجهیزات تقلب خریداری کرده اند بدانند که تحت اشراف هستند و تا دیر نشده از گروه‌های مدعی تقلب خارج شوند و به خودشان کمک کنند و از این ابزار استفاده نکنند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری از شناسایی ۲۴۹ مورد شبکه و گروه مدعی تقلب در کنکور خبر داد و گفت: ۴۸۳ کانال تلگرامی فعال شناسایی شده اند و تمام این گروه‌ها تحت اشراف نهادهای نظارتی هستند. ۲۴۹ مورد دستگیری داشته ایم که با این موارد تحت قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که لوازم و ابزار و تجهیزات تقلب در کنکور را خرید و فروش کنند تا ۵ سال حبس می‌گیرند. ضمن اینکه پس از آزمون هم بررسی‌های فنی صورت می‌گیرد و در صورت احراز تقلب به جرم این افراد رسیدگی می‌شود.

حاجیلو اظهار داشت: همه داوطلبان و خانواده‌های آن ها بدانند کسانی که ابزار و تجهیزات تقلب خریداری کرده اند شناسایی شده اند و با دستگاه‌های آشکار ساز حتماً شناسایی می‌شوند و تمامی حوزه‌ها هم به این دستگاه‌ها مجهز هستند. ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هم در همکاری کامل با سازمان سنجش هستند.

وی درباره آمار و ارقام پول‌های رد و بدل شده میان داوطلبان و گروه‌های مدعی تقلب گفت: این ارقام یا ارزهای رایج یا وجه نقد و یا حتی ارزهای دیجیتال بوده است اما به میزان ساده لوحی افراد این ارقام متفاوت بوده و قیمت‌های مختلف رد و بدل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.