نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در شهر ام درمان واقع در حاشیه پایتخت از سرگرفته شد و طی آن دو طرف از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

درگیری شدید در ام‌درمان / سرنگونی جنگنده «میگ» ارتش سودان

به گزارش قدس آنلاین، درگیری‌های  سودان وارد سومین ماه خود شده و این نبرد علاوه بر پایتخت،  مناطق دیگر از جمله اقلیم دارفور را در برگرفته‌ است و در سایه اصرار ارتش و نیروهای واکنش سریع به پیروزی به نظر نمی‌رسد جنگ سودان به این زودی‌ها پایان پذیرد.

شاهدان عینی به خبرنگار روزنامه سودان تریبون گفتند: درگیری شدیدی میان ارتش که از حمایت نیروهای ذخیره پلیس برخوردار بود با نیروهای واکنش سریع در محله‌های مختلف ام درمان و امبده از سرگرفته شد و طی آن دو طرف از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

در فیلم کوتاهی که در فضای مجازی پخش شد، جنگنده‌های ارتش دیروز محل تجمع نیروهای واکنش سریع در پل « ود الشیر» را هدف قرار دادند. این پل در غرب ام درمان بر روی رودخانه نیل زده شده و ام درمان را به محله « امبده » واقع در غرب خارطوم متصل می‌کند.

در همین حال، نیروهای واکنش سریع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دفاع ضدهوایی ما موفق شد یک فروند جنگنده ارتش از نوع « میگ » را در منطقه « کباشی» واقع در شمال بحری ( غرب خارطوم ) سرنگون کند.

در این بیانیه ادعا شده‌است که جنگنده‎های ارتش صبح یکشنبه ( دیروز ) مناطق غیرنظامی در پایتخت را بمباران کردند که در جریان آن یک نفر کشته و ده‌ها شهروند مجروح شدند.

گزارش رسانه‌های سودانی حاکیست درگیری میان مردم و نیروهای واکنش سریع در منطقه « حجر العسل» واقع در ایالت نیل در شمال کشور به وقوع پیوست که در اثر آن دو شهروند جان خود را از دست دادند و شماری دیگر مجروح شدند.

در جریان درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی وخدماتی سودن از بین رفته و بیشتر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خارطوم از خدمت رسانی خارج شده‌اند. در این جنگ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰  شهروند جان خود را از دست داده و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

اکنون افزون بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار سودانی از خانه و کاشانه خود آواره شده و میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و بیش از ۲۳ میلیون سودانی نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.