مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: حاج حسن بایزیدی ۷۸ سال اهل شهرستان سقز در سرزمین وحی درگذشت و شمار متوفیان استان در این سفر معنوی به پنج نفر رسید.

شمار حاجیان متوفی کردستانی در سرزمین وحی به ۵ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، کاوه شیرزادی، مدیرکل حج و زیارت کردستان اظهار کرد: حاج حسن بایزیدی متولد ۱۳۲۴ از کاروان سقز امروز در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: در روزهای گذشته نیز چهار نفر از زائران کردستانی به نام‌های حاج عزت جعفری خروسه متولد ۱۳۳۸ زائر کاروان، سنندج، حاج عبدالله ویسی متولد ۱۳۳۱ اهل زرینه دیواندره، حاج صالح باقدم متولد ۱۳۱۱ زائر مریوانی و مسن ترین زائر ایران حاج مصطفی محمود زاده متولد ۱۲۹۱ زائر بزرگوار بانه در سرزمین وحی به رحمت خدا رفتند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآور شد: گرمای امسال در عربستان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده و همین امر باعث شده است تعدادی از زائران گرمازده شوند.

اعزام کاروان‌های حجاج کردستانی به سرزمین وحی از ۲۸ خرداد تا اول تیرماه ادامه داشت و هزار و ۳۴۰ نفر در قالب ۹ کاروان از شهرهای مختلف استان به سرزمین وحی اعزام شدند.

کاروان‌های اعزامی از استان به تفکیک شامل سه کاروان از سنندج، یک کاروان از مریوان، یک کاروان از سقز، دو کاروان از بانه، یک کاروان از دهگلان و یک کاروان نیز از بیجار و قروه بودند.

شعار امسال کنگره عظم حج «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.