مدیر گردشگری سلامت دانشگاه  علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در فصل تابستان بیش از ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات پزشکی و درمانی مشهد مقدس در بخش دولتی و خصوصی بهره مند شدند.

بهره‌مندی ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی و پزشکی مشهد مقدس

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، داوود خوش شکن اظهار کرد: این گردشگران به ترتیب برای بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، جراحی‌های چشم و عمل‌های زیبایی مراجعه کرده‌اند. درآمد ما در این ۳ ماه در مجموع دولتی و خصوصی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که سه چهارم در بخش خصوصی و یک چهارم در بخش دولتی حاصل شده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه  علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تلاش می شود خدمات حوزه های تخصصی و فوق تخصصی برای گردشگران بیش از پیش اطلاع رسانی شود تصریح کرد: در حال حاضر اقداماتی در زمینه تجهیزات و ساختمان‌های پیشرفته برای درمان بیماری‌های خاص مانند سرطان که مراجعات زیادی از منطقه به ویژه کشورهای افغانستان و CIS در مشهد مقدس انجام شده است، ضمن اینکه چند بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان در این شهر فعال هستند و بیمارستان امید به پیشرفته‌ترین دستگاه درمان شیمیایی بیماری‌های سرطان مجهز شده است.

وی گفت: رتبه مشهد در زمینه مراکز درمان ناباروری در کشور در حال افزایش است و مشهد در حال تبدیل شدن به قطب درمان بیماری‌های سخت و صعب‌العلاج برای گردشگری سلامت است.

خوش‌شکن در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای فعالان حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد: در استان کارگروهی وجود دارد که به شدت از فعالان این حوزه حمایت می‌کند و امسال نیز سازمان توسعه تجارت تشویق‌های خوبی را در حوزه گردشگری سلامت در نظر گرفته است و در این راستا برای جذب هر بیمار در منطقه ۱۵۰ دلار و از مناطق دور مانند اروپا و آمریکا ۲۰۰ دلار تشویقی پرداخت می‌شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اگر فردی قصد ساخت ساختمان و تجهیز آن در گردشگری سلامت را دارد، هزینه ساخت و تجهیزات را سازمان پرداخت می‌کند. اگر فردی قصد شرکت در رویدادهای خارجی مانند نمایشگاه بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های خود برای جذب حوزه گردشگری سلامت را دارد، سازمان توسعه تجارت هزینه‌های این رویداد را پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.