به جای سبک‌های زندگی منحط و بدون پشتوانه موجود در جامعه جهانی، چگونگی زندگی کردن را باید از امیرالمؤمنین(ع) آموخت.

شیوه زیست امیرالمؤمنین(ع) را جایگزین سبک‌های زندگی منحط غرب کنیم

حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد غدیر در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی اجرایی برنامه‌های روز غدیر گفت: شعار دهه امامت و ولایت سال جاری امیرالمؤمنین علیه‌السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه چگونه زیستن در حوزه زندگی فردی و دستیابی به طریق سعادت و نیز چگونگی تنظیم مناسبات اجتماعی و حکمرانی دو مسأله اساسی همه انسان‌ها و تمامی ملت‌ها است، گفت: دین مبین اسلام برای مسأله نخست رسول الله اعظم(ص) و امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و برای طرح کلی مدیریت بر جامعه اسلامی الگوی غدیری را معرفی کرده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر دهه امامت و ولایت و روز عید سعید غدیر را نه تنها زمان مناسبی برای گرامیداشت این ایام الله دانست بلکه فرصتی ارزشمند برای ارتقای معرفت جامعه  نسبت به این دو امر سرنوشت‌ساز معرفی کرد.

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام الگوی الهی برای ایمان، عبادت، مردمداری، جهاد و سبک زندگی متعال است که باید با افزایش معرفت جامعه نسبت به سیره و تعالیم آن حضرت زمینه‌های رشد والایی را فراهم کنیم.

ظریف‌منش ادامه داد: همچنین غدیر و دوران حکمرانی امیرالمؤمنین علیه السلام الگویی برای تمام زمامداران و حکمرانان است که با پاسداشت ارزش‌ها، عدالت، تدبیر، ساده زیستی، مردمداری و ... سعادت دنیا و آخرت ، تعالی مردم، عمرانی بلاد و... را فراهم کنند.

ظریف منش در ادامه افزود: به جای سبک‌های زندگی منحط و بدون پشتوانه موجود در جامعه جهانی، چگونگی زندگی کردن را باید از امیرالمؤمنین آموخت. زندگی بر اساس آموزهای آن بزرگوار زندگی توأم با سعادت است. سیره و آموزه‌های علوی در زمینه حکمرانی و از جمله نامه 53 نهج البلاغه می‌تواند سرمشق حکمرانان امروز و فردای همه‌ جوامع باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.