مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر درمان در حوزه طب سنتی طی ۲ هفته گذشته در مشهد مهر و موم شد.

پلمب ۶ مرکز مداخله گر سلامت در حوزه طب سنتی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، جواد مجتبوی اظهار کرد: این مراکز توسط گزارشات مردمی که در سامانه ۱۹۰ اعلام شده بود، پس از بازدید اولیه و صحت‌سنجی و با هماهنگی‌های انجام شده با پلیس اماکن عمومی، دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی مشهد مهر و موم شدند.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز در زمینه اعمال یداوی(شکسته بندی)، حجامت، زالو درمانی، طب سنتی و غیره به طور غیر مجاز و بیشتر به صورت زیر زمینی و در منازل مسکونی فعالیت داشتند که با ورود به هنگام پلیس این مراکز مهر و موم و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: بازدیدهای میدانی انجام شده نشانگر این بود که این مراکز مداخله گر در امر درمان از طریق فضای مجازی به تبلیغات اقدام کرده و خود را درمانگر یا متخصص طب سنتی و یا پزشک معرفی می‌کردند.

مجتبوی با بیان اینکه هدف این است که قبل از آسیب به سلامت افراد از وقوع آن پیشگیری کرد، افزود: جلوگیری از ورود مداخله‌گران به حیطه بهداشت، درمان و سلامت با همراهی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضابط قضایی نیست بلکه معرفی کننده مجرم به مراجع قضایی است، عنوان کرد: در خصوص حوزه مداخله‌گران درمان، دادستانی به عنوان مدافع حقوق عمومی مردم شاکی اصلی به شمار می‌رود.

وی به مردم توصیه کرد: به منطور حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز مداخله‌گر درمان فاقد مجوز و صلاحیت خودداری کنند.

مجتبوی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود در صورت مشاهده مداخله گری در امر درمان توسطه افراد فاقد صلاحیت با تماس از طریق سامانه ۱۹۰، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.