وزیر امور خارجه سوریه گفت:اشغال سرزمین های عربی در سوریه، فلسطین و لبنان توسط رژیم اسرائیل که با حملات مکرر اشغالگران تداوم دارد ، ناقض قوانین بین المللی و محکوم است.

فیصل المقداد: تداوم اشغالگری رژیم اسرائیل در سوریه ،لبنان وفلسطین محکوم است

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری دولتی سوریه سانا ، فیصل المقداد، امروز چهارشنبه پیش از نشست وزرای امور خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد که در باکو پایتخت آذربایجان برگزار می شود، سخنرانی کرد.

وزیر المقداد گفت: ابتدا به جمهوری آذربایجان برای میزبانی موفقیت آمیز کار این نشست مهم وزرای خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد تبریک می گویم.

وی افزود: همچنین از کشورهای عضو جنبش که در کنار سوریه ایستادند و در پی فاجعه زلزله ویرانگر از مردم سوریه حمایت کردند، تشکر می کنم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: سوریه سیاست‌های محاصره و مجازات دسته‌جمعی را محکوم می‌کند و از کشورهای عضو جنبش می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای لغو فوری، کامل و بدون قید و شرط این اقدامات تشدید کنند.

وی از حمایت جنبش عدم تعهد برای تلاش های بزرگی که سوریه برای بهبود وضعیت انسانی، رونق اقتصاد و دستیابی به بهبود وضعیت مردم به سرعت انجام می دهد، تشکر کرد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت : سوریه بر اهمیت پیوستن به تلاش‌ها برای مبارزه با بلای تروریسم، که سوری‌ها برای مبارزه با آن بهای گزافی پرداختند، نه تنها در دفاع از سوریه، بلکه در دفاع از صلح و امنیت بین‌المللی و ارزش‌های تمدن بشری، تاکید می‌کند.

المقداد خاطرنشان کرد: اشغال سرزمین های عربی در سوریه، فلسطین و لبنان توسط اسرائیل با حملات سیستماتیک و مکرر مقامات اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و اهالی ما در جولان اشغالی سوریه ادامه دارد .

وزیرخارجه سوریه تصریح کرد: سوریه تمامی این اقدامات اسرائیل را محکوم می کند و هرگونه اقدامی را که با هدف تضعیف وضعیت حقوقی، جغرافیایی و جمعیتی جولان عربی سوریه اشغالی باشد را رد و بر حق خود برای بازگرداندن کامل آن تاکید می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.