مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک، گاهی طوفان شن خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وزش باد بسیار شدید و طوفان شن در نوار شرقی کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا جمعه در برخی نقاط شرق و مرکز کشور نظیر استان‌های مرکزی، سمنان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب تهران وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود:‌ از امروز تا پنج روز آینده جوی پایدار در بسیاری از نقاط کشور داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در ارتفاعات البرز مرکزی در تهران، مازندران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

* وزش باد بسیار شدید و طوفان شن در نوار شرقی کشور

ضیائیان ادامه داد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد خیلی شدید همراه با خیزش گردوخاک، گاهی طوفان شن خواهیم داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی توضیح داد:‌ روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، مرکزی، قم، اصفهان‌ و روز جمعه ۱۴۰۲/۰۴/۱۶ در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، دوری از عبور و مرور، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی، در دستور کار باشد.

* هفته آینده در اغلب نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت

وی با بیان اینکه هفته آینده در اغلب نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت، عنوان کرد: این افزایش دما در استان‌های مرکزی کشور، شمال شرق، شمال غرب و سواحل خزر محسوس خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعدازظهر همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و در چهار روز آینده نیز آسمان تهران صاف است.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.