فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز توسط پاسگاه انتظامی آستانه شهرستان رشتخوار خبر داد. 

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز در شهرستان رشتخوار  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر اظهار کرد: طی بازرسی که در بخش مرکزی شهرستان رشتخوار توسط نیروهای انتظامی پاسگاه آستانه صورت گرفت پس از توقیف و بازرسی از دو دستگاه خودرو، تعداد یک دستگاه فلزیاب و متعلقات کشف و ضبط شد. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین ابزار و ادوات حفاری غیرمجاز شامل بیل، کلنگ و... کشف و ضبط شد. 

وی تصریح کرد: در این راستا ۵ نفر دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قضایی به همراه متهمان تحویل مقامات قضایی شد.  

مدیر گفت: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و  فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲/۱۳۷۵ استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی جرم محسوب می‌شود و چنانچه دستگاه فلزیاب غیر ایرانی و خارجی باشد، مطابق بند ج ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، علاوه بر ضبط دستگاه، موضوع مشمول جریمه نقدی معادل یک تا سه برابر ارزش کالا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.