فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز توسط پاسگاه انتظامی آستانه شهرستان رشتخوار خبر داد. 

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیر مجاز در شهرستان رشتخوار  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی، سرهنگ محمدعلی مدیر اظهار کرد: طی بازرسی که در بخش مرکزی شهرستان رشتخوار توسط نیروهای انتظامی پاسگاه آستانه صورت گرفت پس از توقیف و بازرسی از دو دستگاه خودرو، تعداد یک دستگاه فلزیاب و متعلقات کشف و ضبط شد. 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین ابزار و ادوات حفاری غیرمجاز شامل بیل، کلنگ و... کشف و ضبط شد. 

وی تصریح کرد: در این راستا ۵ نفر دستگیر و پرونده برای سیر مراحل قضایی به همراه متهمان تحویل مقامات قضایی شد.  

مدیر گفت: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و  فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲/۱۳۷۵ استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی جرم محسوب می‌شود و چنانچه دستگاه فلزیاب غیر ایرانی و خارجی باشد، مطابق بند ج ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، علاوه بر ضبط دستگاه، موضوع مشمول جریمه نقدی معادل یک تا سه برابر ارزش کالا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.