دبیر ستاد حقوق بشر گفت: گزارش هیئت به‌اصلاح حقیقت‌یاب، یک اقدام شتاب‌زده و سیاسی است و براساس منابع ضدایرانی و غیرمعتبر جمع‌آوری شده است.

انتقاد ایران از هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب؛ جمع‌آوری گزارش براساس منابع ضدایرانی

به گزارش قدس‌آنلاین، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش شفاهی و اولیه هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب که روز گذشته به شورای حقوق بشر ارائه شد، گفت: اولاً ایجاد چنین هیئتی از سوی شورای حقوق بشر در حالی که ما شاهد یک اغتشاش تمام عیار و نه تجمعات مسالمت‌آمیز بودیم، هیچ مبنای فنی و حقوقی ندارد.

وی با بیان اینکه گزارش تهیه شده، اقدامی سیاسی و بلاوجه است، افزود: گزارش هیئت به‌اصلاح حقیقت‌یاب، یک اقدام شتاب‌زده و براساس منابع ضدایرانی و غیرمعتبر جمع‌آوری شده است.

غریب‌آبادی افزود: در روند این گزارش، ابهامات جدی وارد است و مانند دیگر گزارش‌های حقوق بشری علیه ایران، به اخبار و جعلیات فضای مجازی و رسانه‌های معاند استناد شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: کشورهایی که خود موجد اغتشاشات در ایران بودند و متعاقباً به شرایط مشابهی گرفتار شدند، بانی ایجاد چنین سازوکاری شده‌اند.

وی افزود: در جریان اغتشاشات، افراد وابسته به گروهک‌های تروریستی در صحنه حاضر شدند و در طول سه ماه بیش از ۷۵ نفر از نیروهای مجری قانون و مردم از سوی اغتشاشگران به شهادت رسیدند و بیش از ۷ هزار نفر از نیروهای مجری قانون نیز مصدوم شدند؛ این در حالی است که هیچ کدام از این موارد در گزارش هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب دیده نمی‌شود.

غریب‌آبادی گفت: از سوی دیگر، این هیئت بدون توجه به اینکه عوامل خانه اصفهان سه نفر از نیروهای مجری قانون را به شهادت رسانده‌اند، علت اجرای حکم را صرفاً به دلیل حضور آنان در تجمعات مسالمت‌آمیز یاد کرده و نشان داده که این سازوکار نیز مانند گزارشگری ویژه کشوری، صرفاً یک پروژه سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران است و از قبل، ارزیابی‌ها و گزارشات خود را آماده کرده است.

وی از رفتارهای دوگانه و ریاکارانه‌ای که بر سازوکارهای حقوق بشری حاکم شده و سکوت تعمدی مدعیان حقوق بشر، ابراز تأسف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.