مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: مراکز اسقاط باید به ازای دریافت خودرو فرسوده به مالکان هزینه پرداخت کنند در غیر این صورت این مراکز دیگر مجاز به شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نخواهند بود.

خبر مهم برای مالکان خودروهای فرسوده / پول خودروی فرسوده را از کجا بگیریم؟

به گزارش قدس آنلاین؛ امسال در طرح یکپارچه فروش خودرو که راه اندازی شد به دارندگان خودرو فرسوده سهمیه داده اند تا با اولویت بندی و مسدودی ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، در این طرح شرکت کنند، موضوعی که با حاشیه‌هایی از عدم ارائه گواهی اسقاط تا پرداخت نکردن هزینه خودرو فرسوده به مالک همراه بود, به طوری که اکنون برخی متقاضیان می‌گویند خودروی خود را رایگان در اختیار مراکز اسقاط قرار داده اند و بعد از تحویل خودروی خود,  ۶ ماه تا یکسال طول می‌کشد تا خودروی نو به دستشان برسد.

 ایران خودرو در بخشنامه‌ای اعلام کرده متقاضیان در صورت درخواست هزینه اسقاط از طرح جایگزینی حذف می‌شوند،اما مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده می‌گوید: مراکز اسقاط باید به ازای دریافت خودرو فرسوده به مالکان هزینه پرداخت کنند در غیر اینصورت این مراکز دیگر مجاز به شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نخواهند بود.

­مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متقاضیانی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت کرده و در قرعه‌کشی شرکت‌های خودروساز برنده شده‌اند پس از ثبت‌نام در سامانه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir و انتخاب مرکز اسقاط مورد نظرشان به همراه خودرو و مدارک مربوطه به مرکز اسقاط منتخب برای تحویل و اسقاط خودرو خود مراجعه کنند. 

محمد حیدری پاشاکی با بیان اینکه مراکز اسقاط مکلف اند پس از اسقاط خودرو متقاضیان، ارزش لاشه خودرو فرسوده را به حساب مالکان خودروهای فرسوده واریز کنند، گفت: در صورتی که مرکز اسقاط از پرداخت وجه لاشه خودرو به مالک خودرو فرسوده خودداری کند تخلف است و مالکان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ طرح شکایت کنند.

حیدری تاکید کرد: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در صورت بروز این تخلف، ضمن برخورد با مراکز اسقاط متخلف، آن‌ها را از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حذف می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.