کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش گرما موجب بالا رفتن دمای هوا بیشتر نقاط خراسان رضوی به بیش از ۳۹ درجه می شود و دما در مشهد به ۴۰ درجه سلسیوس می رسد.

دمای هوا در مشهد به ۴۰ درجه می‎‌رسد/ سه‌شنبه هفته جاری اوج گرما در استان خواهد بود

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری خواه اظهار کرد: روند افزایش گرما از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شد که بنا بر تحلیل نقشه های هواشناسی، این روند تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: این افزایش گرما موجب بالا رفتن دمای هوا بیشتر نقاط خراسان رضوی به بیش از ۳۹ درجه می شود و دما در کلانشهر مشهد را تا ۴۰ درجه سلسیوس افزایش می دهد.

وی ادامه داد: هفته گذشته میانگین دمای هوا در شهرستان های خراسان رضوی ۳۵ درجه سلسیوس بوده است که در هفته جاری با افزایش ۶ تا هشت درجه ای، استان هوای گرمی را تجربه خواهد کرد.

غیوری خواه گفت: سه شنبه هفته جاری اوج گرما در استان خواهد بود که پس از آن مجدد از دمای هوا مقداری کاسته می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: وزش باد نیز همچنان طبق روال گذشته در خراسان رضوی جریان دارد که احتمال بروز خسارت در مناطق بادخیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۱۲ و سرخس با ۴۰ درجه خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان های استان بوده اند و کلانشهر مشهد نیز نوسانات دمایی ۲۰ تا ۳۳ درجه را به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.