معاینات پزشکی کاروان ایران به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۴ تیرماه سال جاری کلید می‌خورد و نکته بسیار مهم اینکه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات منوط به ارائه گواهینامه وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) به فدراسیون پزشکی ورزشی شده است.

حضور ایرانی‌ها در بازی‌های آسیایی مشروط شد

قدس آنلاین، غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی  با اشاره به اینکه معاینات پزشکی ورزشکاران قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری آغاز می‌شود، اظهار کرد: معاینات پزشکی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی از ۲۴ تیر سال جاری آغاز می‌شود و  آموزش‌های آنتی‌دوپینگ مدنظر قرار دارد و همین روند برای ورزشکاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی وجود دارد و حتی حساسیت‌ در رابطه با پارا بیشتر است چرا که داروهایی به دلیل مسائل درمانی از سوی این ورزشکاران مصرف می‌شود.

آغاز معاینات پزشکی ورزشی کاروان ایران از ۲۴ تیر

وی افزود: گروه‌بندی رشته‌های ورزشی و ورزشکاران صورت گرفته است و تیم‌ملی فوتبال امید به عنوان اولین گروه به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه خواهد کرد و در کنار معاینات جسمانی، مشاوره‌های مختلف آنتی‌دوپینگ و تغذیه به صورت گروهی در مورد آن‌ها ارائه می‌شود.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه برای ورزشکاران پرونده سلامت تشکیل می‌شود، گفت: ممکن است برخی ورزشکاران در سالیان گذشته نیز پرونده داشته باشند اما مجددا بررسی صورت گرفته و معاینه مجدد انجام می‌شود و چنانچه مشکل حادی داشته باشند پیگیری می‌کنیم و در حین مسابقات نیز توجه بیشتری به این ورزشکاران داریم تا مراقبت بیشتری از آن‌ها صورت گیرد.

اجباری شدن ارائه گواهینامه وادا به فدراسیون پزشکی ورزشی

نوروزی با بیان اینکه در مورد آنتی‌دوپینگ توجه جدی داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با کاروانی پاک عازم مسابقات شویم، ‌ عنوان کرد:‌ باید بدانیم در حوزه دوپینگ همواره مربی، رییس فدراسیون و افسران کنترل دوپینگ در کنار ورزشکاران نیستند و آن‌ها باید به صورت جدی مراقب خود باشند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی وادا به ورزشکاران اعلام کرده‌ایم به سامانه اعلامی وادا مراجعه کنند که این مسئله اجباری است و حتما قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی باید به سامانه مربوطه مراجع کرده و به سوالات مختلف پاسخ دهند و تاییدیه بگیرند و در نهایت این تاییدیه را به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه کنند. اینگونه اطلاعات ورزشکاران در خصوص فهرست مواد و روش‌های ممنوعه دوپینگ کامل می‌شود و دیگر ورزشکار نمی‌تواند پس از اینکه نمونه دوپینگش مثبت شد، بگوید اطلاعی نداشته است!

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.