معاون اول قوه قضائیه،  احقاق حق و اجرای عدالت را از اهداف قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: این موضوع هیچگاه با ارایه آمار پرونده‌های وارده و مختومه شده در محاکم قضایی امکان پذیر نیست زیرا مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند.

معاون اول قوه قضائیه: احساس اجرای عدالت باید در مردم ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمد مصدق روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: این قوه زمانی موفق است که بتواند این احساس را در مردم ایجاد کند، احساس این که قوه قضاییه به سمت اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه گام برمی دارد.

وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر قوه قضاییه به صورت برنامه محور در حال حرکت بوده و برنامه های سالانه آن براساس اسناد بالادستی تنظیم شده است، برنامه های مدونی که براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که متاسفانه مورد غفلت همه قوا قرار گرفته است.

سه قوه در اجرای بیانیه دوم انقلاب موفق عمل نکرده اند

حجت الاسلام مصدق ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب یک سند است که نیاز به برنامه دارد و دولت حتما باید پاسخ دهد که که اکنون که چهار سال از صدور این بیانیه گذشته است در اجرای آن چه کرده است، قوه قضاییه و همچنین قوه مقننه نیز باید پاسخ دهند که چه اقدامی در این مورد انجام داده اند.

وی گفت: یکی دیگر از اسناد بالادستی ما سیاست های کلی قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست های کلی برنامه هفتم و سند تحول قضایی و محورهایی است که رهبر معظم انقلاب در ۲ سال اخیر در ملاقات های خود با کارکنان دستگاه قضایی ایراد فرموده و هم در حکم ریاست قوه قضاییه آمده است.

دشمن در موضوع حجاب به دنبال ایجاد دوقطبی در جامعه است

معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن قصد دارد در موضوع حجاب، صف آرایی درست کرده و جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببرد.

حجت الاسلام مصدق افزود: در اینکه حجاب بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب یک واجب سیاسی، شرعی و فقهی است هیچ شکی وجود ندارد اما تعدادی می خواهند از این موضوع سواستفاده کنند.

وی با بیان اینکه هنر آن است که بتوانیم روی فرزندان مان در هر محیطی اعم از دانشگاه، آموزش و پرورش و جامعه کار فرهنگی انجام دهیم اضافه کرد: مهم آن است که با آن تعدادی که به تعبیری شل حجاب هستند و یا حجاب را به خوبی رعایت نمی کنند گفت و گو شده و آنها را قانع ساخت.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی از هر دو طرف افراط و تفریط هایی صورت گرفته که سوء نیتی نیز در آن وجود نداشته است ادامه داد: متاسفانه هیچگاه با این افراد به دلیل فراهم نبودن زمینه صحبت نشده است از اینرو ایام محرم بهترین فرصت است تا باب این فصل برای این افراد باز شود.

هرگز اجازه نخواهیم داد اقتدار پلیس زیرسوال برود

حجت الاسلام مصدق تاکید کرد: بدون شک ما زمانی در این زمینه موفق خواهیم بود که به جای آنکه ۱۰ نفر را دستگیر کنیم ۱۰ نفر را ارشاد و حجابشان را درست کنیم در آن صورت است که نظام ما، پلیس و قوه قضاییه ما موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه با تعداد اندکی که با ارتباط با بیگانگان می خواهند این موضوع ارزشی را از بین ببرند قطعا برخورد خواهد کرد گفت: در این زمینه ما هرگز نخواهیم گذاشت به اقتدار پلیس ما ضربه وارد شود زیرا در غیر این صورت این پلیس هرگز نخواهد توانست نظم و امنیت را در جامعه برعهده بگیرد.

حجت الاسلام مصدق در ادامه سخنانش اظهار کرد: سالی که گذشت سالی مهم و تاثیر گذار برای قوه قضاییه بود، نوع چالش هایی که که در یک سال گذشته قوه قضاییه با آن مواجه بود در تاریخ این بیش از ۴۰ سال بی نظیر بود به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی که با مدیریت خوب ریاست قوه قضاییه و نیز تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام و نیروهای فراجا و کارکنان دادگستری سراسر کشور این تهدید تبدیل به فرصت شد.

دستگاه قضا در اغتشاشات اخیر رویکردی متانت محور داشت

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمن به صورت جدی برای آشوب ها و اغتشاشات برنامه داشت و دستتگاه قضایی در مدیریت آنها توانست رویکردی متانت محور توام با عقلانیت و در عین حال قاطعیت از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه با این رویکرد توانستیم دشمن را ناکام گذاشته و با حمایت های مردمی دشمن را نیز در این مسیر مایوس کنیم اظهار کرد: به دنبال این قضیه تعداد افرادی که تحت تعقیب قرار گرفتند با پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و موافقت رهبری ۹۰ هزار نفر از عفو رهبری برخوردار شدند.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به اینکه این عفو که در تاریخ ثبت شد زمانی اتفاق افتاد که نظام در اوج قدرت بود و همه اغتشاشات جمع شده بود افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه نسبت به همه فرزندان این مرز و بوم و آنهایی که مورد غفلت و فریب رسانه های بیگانه قرار گرفته بوده و از احساساتشان سواستفاده شده بود رویکردی پدرانه داشتند که موجب شد بازخورد بسیار مثبتی داشته و خانواده های زیادی از این اقدام قدردانی کنند.

در ادامه این مراسم «شهرام کرمی» به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه معرفی و حکم خود را از معاون اول دستگاه قضایی دریافت و از خدمات «پرویز توسلی‌زاده» که به افتخار بازنشستگی نایل آمده بود، قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.