مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره افزایش نسبی دما در هفته جاری نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی این استان هشدار داد.

آتش‌ در کمین جنگل‌های مازندران/ در صیانت از جنگل غفلت نورزیم

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی محمدی شیر کلایی  افزود : با توجه به افزایش دما از امروز در نقاطی از استان تا ۳۳ تا ۳۵ درجه سانتی گراد و ادامه این وضعیت تا هفته جاری احتمال آتش سوزی جنگل های این استان محتمل است.

وی خاطرنشان کرد : در همین ارتباط کمیته صیانت از عرصه های جنگلی از هرگونه وقوع آتش سوزی با حضور مسوولان نهادهای مربوط در استانداری تشکیل شده و بر آمادگی نهادهای مربوط تاکید شده است.

وی اظهارداشت : شهروندان مازندرانی و مسافران در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی به مراکز خدماتی و امدادی و آتش نشانی گزارش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : مردم از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند و یا قبل از ترک محل از خاموش کردن کامل آتش اطمینان یایند و ضمن آنکه مسافران در حین گذر از مراتع ، مزارع و جنگل ها از انداختن ته سیگار روشن به بیرون از خودرو بپرهیزند.

محمدی شیرکلایی با اشاره به آنکه تاکنون گزارشی از بروز حوادث غیر مترقبه در استان اعلام نشده افزود : هم اینک تمام دستگاه های اجرایی و نیروهای امدادی و خدمتاتی برای آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمدادی در آماده باش هستند

هواشناسی مازندران هم هفته پیش در گزارشی پیش بینی کرد : از روز جمعه ۱۷ تیر ماه تا روز سه شنبه ۲۰ تیرماه شرایط جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و طبق جدول هواشناسی روز گذشته دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان به ۳۱ درجه تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید .

براساس این گزارش ، در مناطق غربی هم درجه دمای هوا به ۲۸ درجه سانتی گراد تا ۲۹ درجه سانتی گراد رسیده و این روند در روز های آتی هم رو به افزایش است .

مازندران در حوزه صیانت از عرصه های منابع طبیعی ۲ اداره کل یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر و دیگری شرق استان به مرکزیت ساری دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.