معاون سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه زیرساخت‌های راهیان نور در غرب ضعیف است، گفت: کردستان ظرفیت‌ و زمینه‌های لازم برای تقویت اردوهای راهیان نور را دارد.

زیرساخت‌های راهیان نور در غرب کشور ضعیف است

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ سعید شعبانی بعدازظهر امروز در جلسه قرارگاه راهیان نور که در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اثرگذار در حوزه فرهنگی راهیان نور است که رهبر معظم انقلاب که هم همواره بر آن تاکید داشته که به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه تحرک، جنب و جوشی خاصی در برنامه‌های راهیان نور ایجاد شده است، گفت: توجه به زائرسراها و یادمان‌ها و روایت‌گری و ارزان‌تر کردن راهیان نور جزو دغدغه‌های سپاه بوده که از جنوب به غرب در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان توجه به ظرفیت بسیج اقشار علاوه بر بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی را از برنامه‌های اولویت‌دار دوره اخیر عنوان کرد و افزود: قرارگاه راهیان نور جدا و مستقل و قرارگاه بسیج زنان نیز اضافه شده که این اقدامات می‌تواند در توزیع اعتبارات اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راهیان نور در غرب ضعیف است، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امنیت مثال‌زدنی که در سراسر استان برقرار بوده، نسبت به سایر استان‌ها در کردستان وجود داشته و مردمان این دیار مهمان‌نواز و نجیب هستند.

شعبانی فداکاری‌های پیشمرگان مسلمان کُرد در دفاع از انقلاب را شایان تقدیر دانست و بیان کرد: بیش از گذشت 4 دهه همچنان در کردستان برای نظام شهید می‌دهیم و این می‌طلبد که توجه به تقویت زیرساخت‌های راهیان نور بیشتر شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته حوزه گردشگری در استان کردستان اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه می‌تواند در تقویت راهیان نور تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از برگزاری یاد یاران در روز پنج‌شنبه هفته جاری عنوان کرد: پیگیری ساخت مرکز اردویی راهیان نور در سنندج نیز در حال پیگیری است.

وی تقویت توانمندسازی راهیان نور و بنیاد حفظ آثار و ارائه آموزش‌های تخصصی لازم از سوی مرکز را ضروری دانست و ادامه داد: راویان راهیان نور باید تخصصی‌تر روایت‌گری کرده و فرهنگ دفاع مقدس و نقش سرداران و شهیدانی در پاکسازی کردستان از لوث ضدانقلاب را بازگو کنند.

معاون سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خواستار افزایش اعتبارات حوزه راهیان نور شد و گفت: امیدواریم نیازمندی‌های این حوزه برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.