ستاد کل ارتش فرانسه از تقابل جنگننده «سوخو-۳۵» روسیه با ۲ فروند جنگنده «رافال» این کشور در مرز هوایی سوریه و عراق و فرار جنگنده‌های رافال خبر داد.

گریختن جنگنده‌های «رافال» فرانسه پس از مواجهه با سوخو-۳۵ روسیه

به گزارش قدس آنلاین، ستاد کل ارتش فرانسه روز شنبه از تقابل یک فروند جنگننده «سوخو-۳۵» روسیه با ۲ فروند جنگنده «رافال» در مرز هوایی سوریه و عراق و فرار جنگنده‌های رافال خبر داد.

به گزارش وبگاه «ارو تایم» ستاد کل ارتش فرانسه اعلام کرد که این حادثه روز پنجشنبه  در مرز سوریه و عراق رخ داد. ستاد کل ارتش فرانسه مدعی پرواز غیر حرفه‌ای‌ خلبان روس شد و آن‌را محکوم کرد. فرانسه مدعی شده که جنگنده‌های این کشور در حال انجام ماموریت حفاظتی بودند.

 یکی از سخنگویان ستاد ارتش فرانسه گفت: «خلبانان رافال مجبور شدند برای جلوگیری از موقعیت خطرناک، فرار کنند.»

نیروهای فرانسوی از جمله جنگنده رافال برای انجام حملات هوایی دقیق به اهداف داعش و پشتیبانی هوایی نزدیک در منطقه مستقر شده‌اند.

این حادثه ۲۴ ساعت پس از تقابل سه فروند سوخو-۳۵ روسیه با پهپادهای آمریکا در این منطقه رخ داد و پهپادهای آمریکا نیز پس از مواجهه با جنگنده‌های روسیه، منطقه را ترک کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای تند، این اتهام‌زنی واشنگتن را رد کرده و از مقصر بودن نیروی هوایی آمریکا در این حادثه پرده برداشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پهپادهای آمریکایی ۵ بار حریم هوایی منطقه آموزشی مشترک ارتش سوریه و روسیه را نقض کردند»(جزئیات بیشتر).

چندی قبل، مقامات آمریکایی گفتند که جنگنده‌های مسلح روسیه با پرواز بر فراز مواضع آمریکا در سوریه و یا پرواز در فاصله چند صد پایی جنگنده‌های آمریکایی، فشار علیه نظامیان این کشور را افزایش داده‌اند. ژنرال «جفری هاریگیان» فرمانده سابق نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه نیز گفت که شمار پروازهای اخیر روسیه قابل توجه بوده است.

طی روزهای گذشته، ارتش‌های روسیه و سوریه رزمایش ۶ روزه‌ پدافند هوایی و جنگال (جنگ الکترونیک) را با هدف افزایش هماهنگی طرفین در سوریه آغاز کردند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.