سازمان هوانوردی آمریکا از سقوط یک فروند هواپیمای «سسنا» در ایالت کالیفرنیا و مرگ تمام سرنشینان آن خبر داد.

سقوط هواپیما در کالیفرنیای جنوبی ۶ کشته به جا گذاشت

 به گزارش قدس آنلاین، سازمان هوانوردی آمریکا شامگاه شنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری «سسنا» در ایالت کالیفرنیا و مرگ تمام سرنشینان آن خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» مقامات اداره هوانوردی آمریکا گفتند که اوایل صبح روز شنبه به وقت محلی، بر اثر سقوط یک هواپیمای مسافربری مدل سسنا ۵۵۰» نزدیک فرودگاه «فرنچ ولی» در کالیفرنیا، ۶ نفر جان خود را از دست دادند. این دومین سانحه مرگبار در یک هفته گذشته در این فرودگاه محسوب می‌شود.

سقوط هواپیما در کالیفرنیای جنوبی ۶ کشته به جا گذاشت

این هواپیما که از فرودگاه بین‌المللی «هری رید» در لاس وگاس حرکت کرده بود، درمزرعه‌ای سقوط کرد و آتش گرفت. سقوط این هواپیما منجر به آتش سوزی کوچکی شد که خدمه توانستند ظرف یک ساعت آن را خاموش کنند. هنوز هویت قربانیان این سانحه اعلام نشده است.  

 در سانحه قبلی، یک مرد در اثر سقوط هواپیما پس از برخاستن از فرودگاه فرنچ ولی جان خود را از دست داد. سازمان هوانوردی آمریکا از انجام تحقیقات برای یافتن علت این سانحه  خبر داده است.

چندی قبل نیز نیروی دریایی آمریکا  از سقوط یک فروند هواپیمای خود در جزیره‌ای در اقیانوس آرام  و مرگ سه خدمه آن خبر داد. در جریان این سانحه یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا با سه سرنشین حین تمرین در جزیره «سن کلمنته» در اقیانوس آرام کشته شدند.

بر اساس این بیانیه منتشر شده در باره این سانحه نوع این هواپیما «لیر جت» بود و پرواز آن به عنوان بخشی از پروازهای با دقت برنامه ریزی شده مربوط به آمادگی ناوگان نیروی دریایی، در یک منطقه نظامی بود.

نیروی دریایی آمریکا سال ۲۰۲۲ را با ۱۷ سانحه در هواپیمای سرنشین‌دار به پایان رساند که شامل خسارت ۲.۵ میلیون دلاری یا بیشتر است. بر اساس داده‌های فرماندهی ایمنی نیروی دریایی آمریکا، سال ۲۰۲۱ سوانح هوایی نیروی دریایی ۱۰ مورد بود

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.