بعدازظهر امروز یکشنبه هجدهم تیر ماه ۱۴۰۲، نخستین زائران حج تمتع خراسان وارد مشهد شدند.

اولین پرواز بازگشت زائران خانه خدا بر زمین نشست/ورود حاجیان خراسان‌های رضوی و شمالی به مشهد

به گزارش قدس خراسان، هواپیمای حامل اولین حاجیان خراسانی که عصر امروز از جده به مشهد پرواز کرد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد این شهر بر زمین نشست یک کاروان از حاجیان خراسان شمالی که ۹۳ زائر بودند و یک کاروان از حاجیان خراسان رضوی که ۱۳۹ زائر بودند را به عنوان اولین زائران خانه خدا از این دو استان را به مشهد رسانده بود.

امروز ۱۸ خرداد ماه مجموعا سه پرواز از مقصد فرودگاه جده به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد پرواز کرد که دو پرواز آن بامداد گذشته بر زمین نشست و طی این پروازها مجموعا ۶۶۹ زائر خراسانی از حج تمتع بازگشتند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی فردا مصادف با ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲ پنج کاروان خراسان رضوی از زائران خانه خدا در قالب دو پرواز به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد وارد می‌شوند.

بر اساس این پروازها ۸۳۵ زائر دیگر از عربستان سعودی به مشهد خواهند آمد که رقم ورود حاجیان خراسانی طی این دو روز به مشهد یک هزار و ۵۰۴ نفر خواهد بود.

اولین پرواز مدینه به مشهد نیز صبح روز سه‌شنبه بیست تیر ماه از شهر مدینه در عربستان سعودی به مقصد مشهد پرواز خواهد کرد که طبق اعلام سازمان حج و زیارت خراسان رضوی این زائران نیز ظهر روز سه‌شنبه وارد مشهد می‌شوند.

بر اساس جدول اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی پروازهای کاروان‌های "مدینه قبل" از ۱۸ تا ۲۵ خرداد ماه و پروازهای کاروان‌های "مدینه بعد" از ۲۰ تا ۲۷ خرداد ماه انجام می‌شوند.

پروازها از مبدا مدینه و جده در عربستان سعودی به مقصد مشهد طی روزهای آینده نیز برقرار است و تا ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ که آخرین حاجیان خانه خدا از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی به مشهد وارد می‌شوند هر روز شاهد ورود کاروان‌های مختلف حاجیان خواهیم بود.

بیست و هفتم تیر ماه ۱۰ کاروان آخر حاجیان به مشهد می‌رسند که یک کاروان متعلق به زائران خراسان شمالی و ۹ کاروان دیگر متعلق به زائران خراسان رضوی است.

در این مدت ۹ کاروان از زائران خراسان شمالی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به ایران برمی‌گردند که این پروازها در تاریخ هجدهم، بیست‌ودوم، بیست‌وسوم، بیست‌وچهارم، بیست‌وپنجم و بیست‌وهفتم تیر ماه انجام می‌شوند.

پیش از این روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اعلام کرده بود که از ۸۵ هزار زائر حج تمتع کل کشور، ۱۱.۵ درصد معادل ۹ هزار و ۸۴۵ زائر از استان خراسان رضوی در قالب ۶۶ کاروان هستند که پنج هزار و ۶۵۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۳۵ کاروان و چهار هزار و ۱۹۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان هستند.

در میان کاروان‌های زائران خانه خدا از خراسان رضوی، هفت کاروان اهل سنت با هزار و ۶۰ زائر نیز حضور دارند که از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به ایران برمی‌گردند.

گفتنی است، در حج تمتع سال گذشته، از ۳۹ هزار و ۶۵۰ نفر زائر حج تمتع کل کشور، ۱۲ درصد معادل پنج هزار و ۶۵ زائر از استان خراسان رضوی بودند که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مقدس مشهد در قالب ۲۲ کاروان و هزار و ۱۶۵ زائر از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۱۸ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شدند.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.