مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان نزدیک به ۲۲۰ هزار تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شده است.

توزیع ۲۲۰ هزار تن نهاده دامی از ابتدای سال جاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سعادت علی‌نیا در خصوص توزیع نهاده‌های دامی خراسان رضوی در سال جاری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان نزدیک به ۲۲۰ هزار تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی افزود: در حال حاضر با توجه به خشکسالی‌های اخیر نهاده ذرت و جو به صورت مدت دار و ۴ ماهه به دامداران و مرغداران کیلویی ۱۲ هزار و ۱۱۰ تومان تحویل داده می‌شود. همچنین هر کیلو جو و ذرت در صورتی که غیر مدت‌دار خریداری شوند به صورت نقدی کیلویی ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان به هر میزان که نیاز تولیدکنندگان باشد در سامانه بازارگاه قابل واگذاری است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد نهاده دامی در استان توسط اداره کل پشتیبانی امور دام توزیع شده است، بیان کرد: نهاده جو و ذرت مدت‌دار به صورت نقدی در بازارگاه کیلویی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان بوده که ۸۰۰ تومان کرایه حمل به آن افزوده می‌شود و قیمت نهایی آن در انبار کیلویی ۱۲ هزار و ۱۱۰ بوده که به  صورت ۴ ماهه به دامدار تحویل داده می‌شود.

علی نیا خاطرنشان کرد: دامداران می‌توانند با معرفینامه‌ از جهادکشاورزی شهرستان‌ها با ارائه ضمانت نامه تا سقف حداقل ۱۰ تن ذرت یا جو از اداره کل پشتیبانی امور دام نهاده دامی دریافت کنند. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی افزود: توزیع نهاده دامی نسبت به سال گذشته هیچگونه تغییری نداشته و معادل سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.