۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 892421

طی روزهای اخیر بازار مرغ در استان یزد با کمبود و افزایش غیرقانونی قیمت مواجه شده و زمینه نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.

مرغ در یزد سودای سیمرغ شدن دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پاکدل صبح امروز در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: مرغ در سراسر کشور در ماه‌های اخیر دچار نوسان شده و در استان یزد هم تلاش کردیم تا کمترین نوسان قیمت را داشته باشیم و مرغ به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش برسد.

وی افزود: با کنترل قیمت در استان یزد و این‌که اختلاف قیمت فاحشی با سایر استان‌ها خصوصا استان فارس وجود دارد، بخشی از مرغ از استان خارج شده و به استان فارس روانه می‌شود یا اینکه به صورت قطعه بندی در بازار به فروش می‌رسد.

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه تامین استان، گفت: به کسانی که برخلاف مصوبات عمل می‌کنند، هشدار می‌دهم که خروج مرغ از استان بدون مجوز جهاد کشاورزی کاملا ممنوع است و هر که بدون مجوز اقدام به این کار بکند، با برخورد شدیدی مواجه خواهد شد.

پاکدل در ادامه با بیان این‌که قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌های عرضه مرغ از فردا ممنوع بوده و باید به صورت مرغ سالم و با قیمت مصوب عرضه شود، تصریح کرد: میزان تولید مرغ به صورت روزانه ۱۲۰ تن است، اما مشکل مرغ فراتر از استان و در سطح کشور بوده و اینکه استان‌های همجوار به دلیل عدم کنترل مرغ استانشان در حال دریافت مرغ از استان یزد هستند.

پاکدل خاطرنشان کرد: میزان مصرف استان که تقریبا روزی ۶۰ تا ۷۰ تن بود، تامین می‌شد و مازاد آن به صورت قطعه بندی به فروش می‌رسید، اما مشکل اینجاست که این مقدار به سمت قطعه بندی رفت و تخلف صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.