رئیس پارلمان مصر شدیداً تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و حمله به جنین را محکوم کرد.

طرف‌های بین‌المللی برای توقف تجاوزات تل‌آویو وارد عمل شوند

به گزارش قدس آنلاین، «حنفی جبالی» رئیس پارلمان مصر در سخنانی تاکید کرد که افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نتیجه‌ای جز وخیم‌تر کردن اوضاع و گسترش دایره خشونت و تشدید رنج‌های ملت فلسطین ندارد.

وی با اشاره به حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه جنین گفت: نظامیان اشغالگر بی رحم، تمام قوانین بین المللی و حرمت غیرنظامیان را زیر پا گذاشته‌اند. آنها به شهر و اردوگاه جنین یورش برده که باعث برجای ماندن قربانیان زیادی شد.

جبالی بیان کرد: اشغالگران حملات گسترده و بی حساب و کتابی را علیه شهر غزه انجام می‌دهند و محاصره شهر قدس را تشدید کرده‌اند. این اقدامات مانع نتیجه بخش بودن تلاش‌های مصر و دیگر کشورها برای حل این بحران می‌شود. اقدامات اشغالگران باعث می‌شود حالت تنش در اراضی اشغالی پایدار باشد.

وی اضافه کرد: پارلمان مصر و نمایندگان این کشور با شدیدترین عبارات، تجاوزات آشکار و پی در پی اشغالگران علیه شهرهای فلسطین را محکوم می‌کنند. این حملات علیه غیرنظامیان فلسطینی باید متوقف شود. از طرف‌های بین المللی می‌خواهیم سریعاً برای توقف این تجاوزات اشغالگران وارد عمل شده و از ملت فلسطین حمایت کنند.

به نظر می‌رسد روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی به سمت تیره گی حرکت می‌کند. همزمان با تشدید بحران پروازهای هوایی میان مصر و رژیم صهیونیستی که به معنی کاهش روابط دیپلماتیک دوجانبه خواهد بود، یک هیأت از سوی تل آویو برای بررسی این موضوع راهی قاهره می‌شود.

دو هفته قبل بود که گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان از تشدید بحران پروازهای هوایی مستقیم میان اراضی اشغالی و مصر خبر دادند؛ بحرانی که با حرف و حدیث‌ها در خصوص توقف پروازهای مستقیم میان فرودگاه بن گوریون و شهر شرم الشیخ مصر از سوی رژیم صهیونیستی همراه شده است.

رسانه‌ها خبر دادند که توقف رسمی این پروازها میان رژیم صهیونیستی و مصر، به معنی کاهش سطح روابط دوجانبه میان تل آویو و قاهره خواهد بود.

لازم به ذکر است که انتقادات مصری‌ها طی دوره اخیر علیه یورش‌های نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و پیامدهای تداوم چنین حملاتی علیه فلسطینی‌ها، افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.