نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پرداختن به موضوع مهم جهاد تبیین از وظایف اصلی همه رسانه‌هاست که باید بدان دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه ارومیه: جهاد تبیین اساسی‌ترین وظیفه رسانه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز دوشنبه در نشست هیات اندیشه ورزان بسیج آذربایجان‌غربی با تاکید بر نقش رسانه در تبیین جامعه اظهار کرد: در قرآن کریم نیز خداوند متعال فرموده‌اند آنچه که به پیامبر نازل شده را در جامعه تبیین کنند تا هدایت کننده جامعه و مردم باشد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها امروز نقش مهمی در جامعه برای خود دارند و از این رو باید نصرت الهی را در تمامی امور کاری در نظر بگیرند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه باید ملزومات جهاد تبیین را شناخت، افزود: چه در جهاد فیزیکی و چه در جهاد تبیین باید اساس کار را حفظ کرد و یکی از بارزترین اولویت‌های امور تبیین، حرکت در راه خداست تا او نیز کمک حال ما باشد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به تاکید بر حفظ مسیر جهاد تبیین گفت: رسانه‌ها با داشتن نصرت الهی باید پا در مسیر جهاد تبیین بگذارند و در این راه ثابت قدم بمانند.

وی با بیان اینکه نیت هر قلم باید خدایی باشد، اضافه کرد: اگر زمانی قلم زدید و از رسانه پی به اشتباه خود بردید باید شجاعانه عذرخواهی کنید و اینگونه رضایت خدا و همچنین رضایت مردم را در مسیر جهاد تبیین حفظ کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به روند رو به پیشرفت دنیای رسانه‌ گفت: امروز همانند زمان‌های پیشین نیست و هر مدیر، هر فرد و هر رسانه باید مراقب رفتار خود باشد چرا که در یک لحظه سخنان جمع چند نفری نیز جهانی می‌شود لذا در همه حال باید با در نظر گرفتن رضای خدا با نیت الهی در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گام برداشت.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه هر اموری در رسانه باید پیام واحدی داشته باشد، یادآور شد: باید هم قسم شویم و همیشه تکرار بر سر این داشته باشیم که از اسلام و دین و نظام دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: فضای رسانه نیاز به نو پردازی و ابداع ایده‌های جدید دارد و رسانه‌ها با استفاده از تکنولوژی روز و علم ارتباطات به سمت تفکرات جدید و ایده‌پردازی حرفه‌ای در مسیر جهاد تبیین حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.