منابع صهیونیستی می‌گویند که ارتش این رژیم دو گروهان نظامی خود را تعطیل خواهد کرد و علت این مساله هم کمبود شدید نیروی نظامی عنوان شده است.

کمبود نیرو باعث تعطیلی دو گروهان ارتش صهیونیستی شد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی که با وضعیت بغرنجی از نظر کمبود نیرو مواجه است، قصد دارد دو گروهان را که مخصوص «حریدیها» است، جمع کند.

حریدی‌ها طیفی از جامعه صهیونیستی هستند که بسیار بر آئین شریعت یهود و تلمود معتقد بوده و خواهان تشکیل یک دولت یا حاکمیت بر اساس نژاد و آئین یهود هستند. ویژگی‌های خاص رفتاری آنان موجب شده است آنان در مدارسی جداگانه از دیگر یهودیان مستقر در سرزمین‌های اشغالی زندگی کنند. این ارتدوکس‌های افراطی، همواره از مخالفان صلح با فلسطینیان و تشکیل دو دولت هستند.

رادیو ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه خبر داد که ارتش این رژیم قصد دارد گروهان «تومر» در لشکر «جعفاتی» را به خاطر کمبود شدید نیرو جمع کند؛ زیرا حریدیها هیچ استقبالی از حضور در این گروهان نظامی نمی‌کنند و به فکر فرار از خدمت هستند.

«تامیر یدعی» فرمانده نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به تازگی دستور داده است این گروهان جمع کنند. در دوره اخیر جذب نیرو، فقط ۲۵ سرباز حریدی به این گروهان پیوستند. گروهان تومر در کرانه باختری فعال است و این میزان مشارکت، بسیار کمتر از هدفی است که ارتش صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود.

گروهان تومر در سال ۲۰۱۴ تشکیل شده است. کارشناسان صهیونیست می‌گویند که بسته شدن قریب الوقوع این گروهان، ضربه مهلکی به تلاشهای ارتش صهیونیست برای وادار کردن حریدیها به خدمت نظامی است.

ارتش صهیونیستی همچنین قصد دارد گروهان «حیتس» را که وابسته به لشکر چتربازان این ارتش است، جمع کند. این گروهان هم مخصوص سربازان حریدی است. مسئله خدمت نظامی حریدیها در ارتش صهیونیستی به معضلی برای این رژیم بدل شده است. حریدیها ده درصد از جمعیت صهیونیستهای حاضر در فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند.

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی هم می‌گوید که احزاب لیبرال و چپگرای اسرائیلی تأکید دارند باید حریدیها هم خدمت نظامی خود را انجام دهند؛ زیرا این افراد به خاطر تحصیل در مدارس مذهبی، تقریبا در ارتش خدمت نمی‌کنند. حریدیها هم در توجیه این مسئله می‌گویند که آموزش دینی، به منزله «حمایت معنوی از اسرائیل» است و نقش اصلی در «حفظ هویت یهودی و آداب و رسوم مذهبی» دارند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.