سخنگوی وزارت برق عراق گفت که دولت السودانی، وزارت برق و بانک تجارت عراق، تلاش‌های مشترک خود را برای پرداخت گازبهای ایران به کار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت برق عراق: بغداد به دنبال راه‌حلی برای پرداخت گازبهای ایران است

به گزارش قدرت آنلاین، رسانه‌های عراقی طی دیروز و امروز گزارش دادند که با کاهش واردات گاز ایران به دلیل پرداخت نداشتن بهای آن، تولید برق در عراق کاهش یافته است.

 «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (اینا) با اشاره به نیاز کشورش به ۳۴ هزار مگاوات برق به منظور تامین نیاز داخل گفت: حجم تولید برق عراق به طور کلی به ۲۴هزار مگاوات می‌رسد و از همین رو ما در واقع با  ۱۰ هزار مگاوات کمبود انرژی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش گاز وارداتی از ایران نیز تولید برق را پنج هزار مگاوات کاهش داده است، گفت: کافی نبودن گاز داخل موجب کاهش ساعات تامین برق شده است.

موسی گفت: وزارت برق عراق با تهران برای پیدا شدن راه حل پرداخت گاز بهای ایران و رساندن سطح گاز وارداتی از این کشور به عراق به سطح مطلوب قبلی تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین تاکید کرد برای رفع نیاز فعلی عراق به گاز باید پمپاژ گاز ایران به سطح طبیعی خود بازگردد، زیرا میزان گاز داخل کافی‌ نیست و اتمام پروژه‌های مربوط به میادین گازی عراق سقف زمانی مشخصی دارد.

این مقام عراقی تاکید کرد: عبور از بحران کمبود گاز عراق جز با ازسرگیری صادرات گاز ایران ممکن نیست و به همین دلیل دولت و وزارت برق و بانک تجارت عراق که در آنجا حسابی برای واریز پول ایران باز شده تلاش‌های مشترک خود را برای حل این مشکل و پرداخت پول به ایران به کار بسته‌اند.

بنابراین گزارش، وزارت برق عراق مجددا در آزادسازی منابع ایران در بانک عراق کم‌کاری می‌کند، در حال حاضر سازوکار تسویه بهای گاز ایران به گونه‌ای است که باید مجوز معافیتی آمریکا صادر شود اما به گفته کارشناسان حتما در قرارداد جدید باید این سازوکار تغییر کرده و پیشنهادی با فرض ماندگاری تحریم‌ها ارائه و توافق شود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.