معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر مقابله جدی با ساخت وسازهای غیرمجاز گفت: هرگونه ساخت وساز در حریم شهرها مشمول حکم قمع و قلع بنا می‌شود.

معاون استاندار تهران: هرگونه ساخت وساز در حریم شهرها مشمول حکم قلع بنا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  میرمحمد غراوی در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران اظهار داشت: به منظور دقیق‌تر شدن پیگیری‌ها مهلت یک هفته به دستگاه‌های ذی‌ربط داده می‌شود تا در مورد چرایی اجرا نشدن احکام، کنترل نکردن ساخت و سازها و مواردی که مشمول زمان شده توضیح ارائه دهند تا کار به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: در مورد محور کن سولقان، آب منطقه‌ای باید در حوزه آبریز فرادست یک سری اقدامات انجام دهد تا در صورت بروز سیل، انرژی سیلاب مستهلک شده و باعث خسارت به روستاهای پایین‌دست نشود.

این مسئول با تاکید بر انجام اقدامات عمرانی برای حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها افزود: ساخت و سازهایی که در امتداد راه‌ها انجام شده خلاف قانون است؛ همچنین هر نوع ساخت و ساز در حریم شهرها ممنوع بوده چرا که حریم مربوط به نسل‌های آینده است و باید صیانت شود.

غراوی ادامه داد: محدوده راه محور توسعه سکونتگاهی نیست و باید برخورد قاطعانه و در زمان مناسب و به موقع صورت گیرد تا جلوی وضعیت فعلی گرفته و از این‌رو کنترل و نظارت باید تشدید شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: شهرداری تهران به تفکیک بخش‌ها، آمارهای مربوطه به حوزه ساخت و ساز را ارائه دهد تا قابلیت کنترل و رصد فراهم شود.

وی تاکید کرد: سکونت در حریم شهر مجاز نیست، از این‌رو هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر مشمول حکم قلع بنا می‌شود.

غراوی اظهار داشت: در مورد وضعیت رودخانه‌ها با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی جلسه‌ای در مورد ساماندهی رودخانه‌های استان برگزار و تطبیق وظایف و قوانین بخشی پیگیری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مورد وضعیت فاضلاب واحدهای خدماتی و رستوران‌های در مسیر رودخانه‌های تهران باید اخطارهای لازم داده شود؛ همچنین ظرف ۱۵ روز آینده تخت‌ها و آلاچیق‌های مسیر و بستر رودخانه‌ها جمع‌آوری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.