معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، همزمان با ایام بازگشت زائرین حج تمتع، از کلیه حجاج بیت الله الحرام و استقبال کنندگان خواست تا در بازگشت از سفر معنوی سرزمین وحی، از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

استقبال کنندگان از حجاج از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند

به گزارش قدس خراسان، دکتر محمود قربان زاده، ضمن اشاره به عواقب خطرناک کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی و در مراسم استقبال از حجاج، خاطرنشان ساخت: بیماری های مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند و سهل انگاری در امور بهداشتی و به ویژه کشتار دام در منازل و معابر، می تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها، از جمله تب مالت و سیاه زخم(شاربن) تب کریمه کنگو (CCHF) و... را افزایش دهد.

وی یادآور شد: در عید قربان سال جاری نیز دامپزشکی استان در مشهد و کلیه شهرستان های استان تمهیدات ویژه ای را در راستای ارتقای بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان اتخاذ نمود که لازم است در این خصوص خیرین و موسسات خیریه و شهروندان نیز همکاری لازم را انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، ضمن اشاره به مخاطرات کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی، این عمل را مغایر مقررات بهداشتی خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.