۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 893120

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مشترکان آب نسبت به فصل بهار ۱۵ درصد افزایش مصرف دارند که به منظور تامین منابع آبی، باید مدیریت مصرف را لحاظ کنند.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در همدان

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نیکداد  با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در آب همدان نیست و آب در حال تامین است اظهار کرد: فعلا نارسایی در شبکه نداریم و با اقداماتی که صورت گرفته، تقریبا مدیریت فشار در شب‌ها هم به حداقل خود رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط پایدار در شبکه حاکم است عنوان کرد: امیدواریم تا سال آبی آینده این شرایط باقی بماند و شاهد بارش‌ نزولات جوی باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص وضعیت سد اکباتان نیز خاطرنشان کرد: ذخیره آبی سد حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب است که از آن برداشت هم می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر سد اکباتان، از چاه‌های شرکت آب و فاضلاب و چاه‌های اجاره‌ای که تعداد آنها محدود است و همچنین سد تالوار نیز برداشت و تامین آب شهر صورت می‌گیرد.

کولرهای آبی مهمترین مصرف‌کننده‌ آب در تابستان

نیکداد ضمن درخواست از مشترکان مبنی بر رعایت الگوی مصرف تاکید کرد: این روزها مصرف آب از ۲ هزار لیتر در ثانیه بالا رفته که عامل آن گرم شدن هوا، استفاده از کولرهای آبی و افزایش ساعات  استفاده از کولرها است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در تابستان با آن مواجه هستیم، همین استفاده از کولرهای آبی است که ممکن است نشتی هم داشته باشند و نیاز به بازدید مشترکان دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: مشترکان باید همواره کولرهای خود را بررسی کنند که اگر نیاز به تعمیر است، اقدام کنند که آب رها نشود.

وی تصریح کرد: شهروندان سعی کنند برای کولرها از سایبان استفاده کنند، زیرا با سایبان تبخیر و مصرف آب کمتر شده و مصارف خانواده و کل شهر مدیریت می‌شود.

نیکداد با بیان اینکه مصرف آب نسبت به فصل بهار سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است گفت: اگر شستشوهای غیر ضرور و استفاده از کولرهای آبی را محدود کنیم، قطعا مصرف آب نیز بهینه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.