معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور، قراردادی که شامل لغو یک طرفه روادید با ۶۰ کشور است جهت شناسایی و بررسی های دقیق و کارشناسانه به دستگاه های متولی امر همچون وزارت امور خارجه و... ارسال شده است.

لغو روادید با ۶٠ کشور با هدف توسعه صنعت گردشگری ایران

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منطقه الموت استان قزوین در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آمار چهار میلیون و دویست و سی هزار نفری گردشگران خارجی در سال گذشته، اظهار کرد: روند افزایشی آمار گردشگران پس از استقرار دولت سیزدهم و فراهم سازی زیر ساخت های لازم مشهود بوده است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور، قراردادی که شامل لغو یک طرفه روادید با ۶۰ کشور است جهت شناسایی و بررسی های دقیق و کارشناسانه به دستگاه های متولی امر همچون وزارت امور خارجه و... ارسال شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اجرای این طرح قطعا در توسعه صنعت گردشگری کشور نقش موثری خواهد داشت.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: جهت سرعت بخشیدن به جذب گردشگران خارجی، طرح ورود گردشگران خارجی با خودرو های شخصی و پلاک های بین المللی نیز در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

وی تصریح کرد: توافقات با دستگاه های اجرایی همچون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان گمرک و پلیس راهور انجام شده و در آینده ای نزدیک امکان سفر گردشگران خارجی با خودرو های شخصی پلاک بین المللی فراهم خواهد شد.

شالبافیان در ادامه از تسریع روند صدور مجوزهای ساخت هتل و مراکز بوم گردی خبر داد و افزود: با اهتمام جدی دولت سیزدهم و راه انداری سامانه دولتی طبقه بندی شده، به روند صدور مجوز های ساخت هتل و مراکز اقامتی سرعت بخشیده شده و امکان دخیل شدن هرگونه سلایق توسط بعضی اشخاص گرفته شده است.

این مقام مسوول گفت: پس از استقرار دولت سیزدهم بالغ بر ۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری افتتاح و به بهره برداری رسیده که اهتمام جدی دولت در این حوزه را نشان می دهد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایران از کشورهای با قدمت بالا محسوب شده و دارای اماکن تاریخی فراوانی است، با جدیت زیرساخت های گردشگری را افزایش و توسعه خواهیم داد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.